۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82999629
T T
۰ نفر
ایران 16مقام مسابقات جهانی رباتیك فیرا را از آن خود كرد

تهران - ایرنا - كاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به بیست و سومین دوره مسابقات جهانی رباتیك فیرا در كشور تایوان با كسب 16 مقام مختلف دانش آموزی و دانشجویی به كار خود پایان داد.

بیست و سومین دوره رقابت های جهانی رباتیك فیرا، از 15تا 21 مرداد امسال و با حضور 250 تیم دانش آموزی و دانشجویی از 20 كشور در شهر تایچونگ تایوان برگزار شد.
به گزارش روز دوشنبه گروه دانشگاه ایرنا، رییس كمیته ملی رباتیك جمهوری اسلامی ایران فیرا اظهار داشت: در بخش رقابت های دانش آموزی و در لیگ ربات های انسان نمای دانش آموزی، تیم مشترك مدرسه رباتیك امیركبیر و موسسه پژوهشی آرمان مقام سوم این رقابت ها را از آن خود كرد و یك تیم از مدرسه رباتیك امیركبیر موفق به كسب مقام چهارم شد.
سروش صادق نژاد افزود: در بخش لیگ ماموریت غیرممكن در رده سنی U19 دانش آموزی نیز تیم رباتیك دانش از دبیرستان دوره اول دانش قلهك مقام های دوم و سوم را از آن خود كرد و در مجموع در جایگاه دوم این بخش از رقابت‌ها قرار گرفت.
وی افزود: در همین رده سنی، تیم آرمان از موسسه علمی و پژوهشی آرمان به مقام چهارم دست یافت و در رده سنی U14 این لیگ، تیم رباتیك سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به كسب مقام سوم شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، صادق نژاد اضافه كرد: در بخش تیم های مشترك بین المللی هم تیم مدرسه سلام كوشش در رده سنی U14 با همكاری تیمی از كشور تایوان موفق به كسب مقام نخست لیگ ماموریت غیرممكن دانش آموزی شد و در بخش مدیریت بحران شهری، تیم آرمان از موسسه آموزشی و پژوهشی آرمان مشهد موفق شد رتبه اول طراحی خلاقانه ربات را به خود اختصاص دهد.
عضو هیات رییسه فدارسیون جهانی رباتیك فیرا افزود: همچنین در بخش دانشجویی در لیگ ربات‌های انسان نما سایز بزرگسال تیم AUTMan دانشگاه صنعتی امیركبیر موفق به كسب مقام دوم شد و در لیگ چالش ربات های چرخدار، تیم AUTBot همین دانشگاه توانست در رقابت با حریفان خود به مقام سوم این مسابقات دست یابد.
در بخش شبیه سازی فوتبال و شبیه ساز چالش ربات های چرخدار نیز تیمهای دانشگاه صنعتی امیركبیر موفق به كسب مقام سوم این رقابت ها شدند.
وی یادآوری كرد: در روز گذشته نیز در بخش دانش آموزی و در رده سنی U19 تیم رباتیك Danesh X-Prime از دبیرستان دانش قلهك موفق شد در لیگ مدیریت بحران شهری به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات برسد. در همین لیگ نیز تیمی Danesh EXPress از همین دبیرستان موفق شد به مقام دوم همین لیگ دست یابد.
صادق نژاد گفت: در لیگ ورزش رباتها در رده سنی U19 تیم Danesh Plus از دبیرستان دانش قلهك موفق به كسب مقام دوم این لیگ شد. در همین لیگ تیم سلام دیباجی از دبیرستان سلام دیباجی مقام سوم این لیگ را آن خود كرد.
وی افزود: در همین لیگ و در رده سنی U14 نیز تیم سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به كسب مقام قهرمان این رقابت ها شد.
صادق نژاد خاطرنشان كرد: در لیگ ماموریت غیرممكن و در رده سنی U19، تیم Terminator از مدرسه رباتیك امیركبیر موفق به كسب مقام پنجم این رقابتها شد.
با توجه به سابقه حضور موفق گروه های مختلف ایرانی در بخش های دانش آموزی و دانشجویی و توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی كشور در این حوزه، ایران به عنوان میزبان رقابت های بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی رباتیك فیرا 2020 برگزیده شد.
**6984**1601**