۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۲۳
کد خبر: 83000109
T T
۰ نفر
صادرات كالا از پایانه مرزی بیله ‌سوار 118 درصد افزایش یاقت

اردبیل - ایرنا - مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: صادرات كالا از پایانه مرزی بیله ‌سوار در چهارماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 118 درصد افزایش یافته است.

علی رحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در چهار ماه اول سال گذشته در مجموع 47 هزار تن كالا از پایانه مرزی بیله سوار به خارج از كشور صادر شد كه این رقم در مدت مشابه امسال به بیش از 104 هزار تن افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: این مقدار كالا توسط چهار هزار و 585 دستگاه كامیون به كشورهای روسیه ، آذربایجان و گرجستان صادر شده است.
رییس كمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل بیان كرد: 98 هزار تن از این كالاها توسط چهار هزار و 334 دستگاه كامیون ایرانی ، 749 تن كالا توسط 32 كامیون آذری و پنج هزار تن كالا نیز توسط 219 كامیون گرجی به كشورهای هدف صادر شده‌ است.
رحمتی با بیان اینكه در این مدت پنج هزار تن كالا توسط 233 دستگاه كامیون از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار وارد كشور شده ، گفت: تخته ، خوراك دام ، خاك صنعتی ، گاو و شیرین بیان از جمله عمده كالای وارداتی به كشور بوده است.
عضو شورای ترافیك استان اردبیل با اشاره به افزایش 54 درصدی ترانزیت ورودی و خروجی در پایانه مرزی بیله سوار افزود: در این پایانه در چهار ماه اول امسال در مجموع بیش از 42 هزارتن كالا توسط هزار و 774 دستگاه كامیون ترانزیت خروجی شده كه از این مقدار 41 هزار و 100 تن كالا توسط هزار و 705 دستگاه كامیون آذری و هزار و 550 تن كالا نیز توسط 69 دستگاه كامیون تركی ترانزیت شده است.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان اردبیل گازوییل ، بنزین، گندم، سیمان، گچ، فرش، آب معدنی، نمك و ام دی اف را از جمله عمده كالای ترانزیت شده در این پایانه عنوان كرد و ادامه داد: هم اكنون جا به ‌جایی و ترانزیت كالا در پایانه مرزی بیله‌ سوار عادی و روان است.
بیله سوار مغان در 165 كیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
6130/6016