۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۵
کد خبر: 83001729
T T
۰ نفر
قرارگاه مردمی اربعین حسینی در پایتخت آغاز به كار كرد

تهران- ایرنا - آیین آغاز به كار قرارگاه فرهنگی، هنری و مردمی اربعین حسینی با حضور امام جمعه موقت تهران، رییس سازمان فرهنگی وهنری شهرداری و شهردار منطقه هشت در شرق پایتخت برگزارشد.

امام جمعه موقت تهران سه شنبه شب در حاشیه آیین آغاز به كار قرارگاه فرهنگی، هنری و مردمی اربعین حسینی به خبرنگار ایرنا گفت: قرار گاه فرهنگی و هنری مردمی اربعین با ابتكار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و همكاری مشاركت شهرداری منطقه هشت با حضور هنرمندان، صاحبان فكر و ادب شكل گرفت تا بستر بزرگ را در راهپیمایی اربعین حسینی فراهم كند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد با بیان اینكه اهل هنر زمینه انعكاس ارزش های والای این حركت عظیم معنوی، انسانی، سیاسی را فراهم می كنند، اظهار داشت: امیدوارم با حضور هنرمندان در این راهپیمایی بزرگ راه برای فهم مكتب عاشورا و دریافت ارزش های متعالی انقلاب حسینی بیش از گذشته هموار شود.
همچنین رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز به خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت اربعین حسینی عظیم است چرا كه در این ایام شاهد اجتماع 15 میلیونی مردمی هستیم كه همه دنیا اذعان دارند كه این بزرگترین همایش معنوی و مذهبی است.
سعید اوحدی با بیان اینكه حضور عظیم مردمی برداشت های معنوی، فرهنگی و هنری خوبی را در بر دارد گفت: امشب قرار گاه فرهنگی هنری مردمی با مسئولیت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری رونمایی شد تا بتوانیم سوگواری هنر اربعین را در ایام اربعین با فراخوان های مختلف در حوزه شعر، موسیقی آیینی، شعر آیینی، شعر حماسی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، فیلم و سینما داشته باشیم.
وی تصریح كرد: این همه جمعیت عاشق، ایثار و صحنه های زیبا می تواند تولیدات مختلف در زمینه های هنر را در برداشته باشد.
اوحدی با اشاره به اینكه برنامه مختلف اربعین با همت مردم و بدون كمك بخش دولتی و شهرداری همه ساله انجام می شود گفت: در این زمینه مردم همیشه پیش قدم بوده و برای اعتقادات خود همیشه سنگ تمام گذاشته اند.
رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین به برنامه جاماندگان اربعین در تهران اشاره كرد و افزود: به علت برخی مشكلات و ناتوانی های جسمی، كهولت سن، عدم تمكن مالی برخی افراد و گرفتاری ها، امسال راهپیمایی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی و میدان صادقیه تا حرم عبدالعظیم برگزار می شود.
به گفته وی، سوگواره محرم و اربعین از اول صفر انجام خواهد شد.
همچنین شهردار منطقه هشت تهران به خبرنگار ایرنا گقت: امیدواریم در برنامه عظیم و باوقار اربعین و باتوجه به ظرفیت عظیم مردمی بتوان ابعاد و نكات نهفته در پیام سرور سالار شهیدان را به خوبی بیان كرد چرا كه این خلا احساس می شود كه اصحاب فرهنگ و رسانه در این حركت خود جوش تاثیر گذار باشند.
بهمن نوری با بیان اینكه این قرارگاه در ابتدای راه خود است ،خاطر نشان كرد: با عنایت ابا عبدالله الحسین(ع)، شاهد گام های بزرگتری در این نمایش بزرگ مسلمان در اربعین باشیم.
این آیین مردمی كه در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه هشت برگزار شد مورد استقبال سیل بسیار زیاد هنرمندان، مسئولان و مردم قرار گرفت.
همچنین در این مراسم صحنه های مختلف از حضور مردم درمراسم اربعین سال گذشته به نمایش گذاشته شد و اشعاری عاشورایی توسط عبدالجبار كاكایی و خلیل الله خلیلی حال هوای خاصی را از این ایام برای مردم تداعی كرد.
به گفته وی، این كنگره از امروز فعالیت خود را آغاز كرد كه حزئیات دقیق تر آن نیز در سایت اطلاع رسانی به سمع مردم خواهد رسید.
تهرام/7247 / 1539
۰ نفر