۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83004799
T T
۰ نفر

3400 بازرسي استاندارد از اصناف زنجان انجام شده است

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83004799
3400 بازرسي استاندارد از اصناف زنجان انجام شده است

زنجان - ايرنا - مديركل استاندارد استان زنجان گفت: با توجه به اهميت نظارت و استاندارد، از ابتداي سالجاري تاكنون بيش از سه هزار و 400 بازرسي از اصناف اين استان انجام شده است.

داود كارگرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: يكهزار و 72 مورد نمونه برداري در اين بازرسي ها انجام و مورد ارزيابي واقع شده است كه
از اين تعداد 870 نمونه توسط آزمايشگاه هاي همكار و 202 نمونه توسط آزمايشگاه هاي خود اين نهاد انجام گرفته است.
وي خاطرنشان كرد: در مجموع از كل نمونه گيري ها در اين مدت، 910 مورد نمره قبولي استاندارد دريافت و مابقي در زمينه استاندارد نمره مردودي گرفتند.
وي تاكيد كرد: در ادامه نظارت بر ايستگاه هاي شارژ سيلندر گاز مايع در استان، يكهزار عدد از اينسيلندرها معدوم سازي شدند.
مديركل استاندارد استان زنجان با تبيين اهميت رعايت موارد ايمني در همه امور، گفت: هم اكنون تمام تاسيسات شارژ گاز مايع در استان زنجان پروانه كاربرد علامت استاندارد اجباري دارد.
وي اظهار داشت: استفاده از سيلندر گاز مايع، نيازمند رعايت اصول ايمني است و بايد به تاييديه استاندارد، نحوه شارژ سيلندرها، نگهداري و همچنين شير و اتصالات آن توجه ويژه داشت.
مديركل استاندارد استان زنجان تصريح كرد: حمل و نقل نامناسب اين سيلندرها و فرسوده شدن آنها به دليل استفاده نابجا از آن، ايمن سازي، بازسازي و جايگزيني آنها با سيلندرهاي مناسب را امري اجتناب ناپذير مي كند.
كارگرزاده افزود: در سالجاري 2 بار به تمامي ايستگاه هاي شارژ سيلندرهاي گاز مايع سركشي شده و بازرسي هاي مورد نياز انجام گرفته و سيلندرهاي معيوب ا زرده خارج شده است.
به گزارش ايرنا، شير و سيلندرهاي گاز مايع از سال 76، مشمول مقررات استاندارد اجباري شده اند.
3216/8068