۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 83005823
T T
۰ نفر

شكارچي متخلف سهره در سردشت دستگير شد

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 83005823
شكارچي متخلف سهره در سردشت دستگير شد

مهاباد- ايرنا- رييس اداره حفاظت محيط زيست سردشت گفت: شكارچي غيرمجاز كه اقدام به شكار و زنده گيري سهره در زيستگاه هاي اين شهرستان مي كرد، شناسايي و دستگير شد.

خالد بايزيدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ماموران يگان حفاظت اين اداره در پي گشت زني روزانه در زيستگاه ها براي جلوگيري از تخلفات شكار و صيد، يك نفر شكارچي و زنده گير غيرمجاز سهره را دستگير كردند.
وي بيان كرد: اين شكارچي غيرمجاز با حضور در زيستگاه پرندگان چهار بال سهره را زنده گيري كرده بود كه محيط بانان او را دستگير كردند.
وي با اشاره به رهاسازي پرندگان پس از تشكيل پرونده اضافه كرد: از اين شكارچي متخلف علاوه بر چهار بال سهره يك رشته دام مخصوص زنده گيري پرندگان و يك عدد قفس نيز كشف و ضبط شد.
رييس اداره حفاظت محيط زيست سردشت از دستگيري 23 متخلف شكار و صيد طي سال جاري در اين شهرستان خبر داد و گفت: تنها در يك ماه گذشته اين سومين متخلفي است كه در ارتباط با زنده گيري سهره جنگلي دستگير مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه هرگونه زنده گيري پرندگان به استناد ماده 13 قانون شكار و صيد تخلف به شمار مي رود، افزود: با متخلفان برابر قوانين و مقررات برخورد مي شود.
به گزارش ايرنا، سهره طلايي يا جنگلي پرنده اي زيبا و آوازخوان از نسل قناري مي باشد كه بواسطه داشتن صدايي دلنشين مورد توجه قرار داشته و بصورت غيرمجاز زنده گيري مي شود.
سهره خانواده‌اي از پرندگان دانه‌ خوار و حشره ‌خوار با منقاري كوتاه، مخروطي و قوي با پرهاي رنگارنگ هستند.
اين پرندگان در فصل بهار و تابستان به صورت تك يا جفت و در خارج از فصل زاد و ولد (در فصل پاييز و زمستان) به صورت دسته جمعي به سر مي‌برند.
نر و ماده آنها تا حدود زيادي همشكل هستند و تنها تفاوت جنس نر از ماده، تنوع و جلاي بيشتر پرهايش است.
شهرستان سردشت در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
7562/3093/2093