۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۳۸
کد خبر: 83006283
T T
۰ نفر
بازآفريني اردستان در گرو رضايت ميراث فرهنگي است

كاشان- ايرنا- فرماندار اردستان با تاكيد بر ضرورت تعامل جدي و فعالتر دستگاه هاي ذيربط و مردم در اجراي طرح بازآفريني شهري گفت: مرحله بعدي طرح در محدوده شهرهاي اردستان، زواره و مهاباد بدون رضايت ميراث فرهنگي امكان پذير نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حميدرضا تاملي روز يكشنبه در جلسه ستاد بازآفريني شهري اردستان بيان كرد: توجه به ميراث فرهنگي از اهميت بالايي برخوردار است زيرا اين گنجينه ها بر توسعه شهرستان اثرگذار هستند و از اين رو بايد در اجراي طرح بازآفريني به جد مورد توجه باشد.
وي افزود: هماهنگي لازم با ميراث فرهنگي به عنوان يكي از دستگاه هاي مهم صورت نگرفته در حالي كه مسئول اين طرح ها اداره كل راه و شهر سازي است و هنوز تكليف آب و فاضلاب، برق، گاز و ديگر اداره هاي خدمات رسان هم مشخص نيست.
فرماندار اردستان گفت: شواهد حاكي است كه راه و شهرسازي استان نتوانسته مجموعه دستگاه ها را به يك باور درست از بازآفريني شهري برساند و تنها اجراي آن بر عهده شهرستان ها گذاشته شده است.
او اضافه كرد: موضوع بازآفريني از طرح هايي است كه مورد توجه وزير راه و شهرسازي است كه در سفرها به آن اشاره دارد اما در استان اصفهان به آن توجه نشده و همه فشارها بر روي دستگاه هاي شهرستاني است.
تاملي در ادامه خواستار اعلام برنامه زمانبندي اجراي طرح بازآفريني شهري در محدوده قنات 2 طبقه اردستان، بافت تاريخي زواره و مهاباد شد و عنوان كرد: بدون هماهنگي و تعامل بين دستگاه ها طرحي نبايد آغاز شود.
شهردار اردستان نيز در اين جلسه گفت: عمليات اجرايي طرح بازآفريني محدوده مسجد جامع در دست اجراست و جا به جايي تاسيسات آب، گاز، لوله گذاري برق انجام گرفته و از نظر مخابرات نيز مشكلي وجود ندارد.
محسن حيدري افزود: بدنه سازي ديوارها و زيرسازي كف معابر در حال انجام است اما مردم نيز در مسير رفت و آمد مي كنند.
وي اضافه كرد: عمليات اجرايي طرح بازآفريني شهري در محدوده قنات 2 طبقه نيز از روزهاي پاياني مهرماه آغاز خواهد شد و طرح آن تا 15 شهريورماه به ستاد تحويل مي شود.
اردستان داراي نزديك به 195 هكتار بافت تاريخي و 60 هكتار بافت فرسوده است، شهر زواره 20 هكتار بافت فرسوده در داخل بافت تاريخي 36 هكتاري و مهاباد 180 هكتار بافت فرسوده و 50 هكتار بافت تاريخي دارد.
شهرستان اردستان با مساحت 11 هزار و 591 كيلومتر مربع در فاصله 118 كيلومتري شمال شرقي اصفهان واقع است.
7431/8123