۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۱
کد خبر: 83006294
T T
۰ نفر

روایت رسانه های غربی از توان دفاعی ایران

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۱
کد خبر: 83006294
روایت رسانه های غربی از توان دفاعی ایران

تهران - ایرنا - رسانه های غربی روز یكشنبه خبر مربوط به سخنان امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مورد رونمایی از یك جت جنگنده جدید را پوشش دادند، به طوری بلومبرگ این رونمایی را بخشی از برنامه جمهوری اسلامی برای افزایش توان دفاعی اش برشمرد.

به گزارش عصر یكشنبه ایرنا ، بلومبرگ نوشت: حاتمی گفت كه ارتقا توان موشكی كه قدرت بازدارنده دفاعی كشور تلقی می شود، اولویت نخست ایران به رغم تحریم های اقتصادی آمریكا خواهد بود. وی افزود: اگر كشوری قصد تهدید امنیت ما را داشته باشد، پاسخ كوبنده ای دریافت خواهد كرد.
بلومبرگ افزود: حاتمی دو روز پس از اعلام «مایك پمپئو» وزیر امور خارجه آمریكا مبنی بر تشكیل یك گروه مسئول افزایش فشار سیاسی و اقتصادی بر ایران، از رونمایی از این جنگنده جدید خبر داد.
امیر سرتیپ حاتمی همچنین گفت كه این تجهیزات جدید روز چهارشنبه همزمان با روز صنعت دفاع ملی ایران در معرض نمایش قرار می گیرد.
وی یادآور شد كه ایران به افزایش دقت و كارایی موشك های خود با توجه به تقویت برنامه های نظامی دشمنانش نیاز دارد.
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی به نقل از وزیر دفاع خبر داد كه ایران برای مقابله با تهدید رژیم صهیونیستی و آمریكا، در هفته جاری از یك جنگنده جدید رونمایی می كند و دفاع موشكی اش را ارتقا می بخشد.
این خبرگزاری غربی ادامه داد: حاتمی گفت كه اولویت نخست ما، توان موشكی مان است و ما با توجه به تلاش دشمن در زمینه دفاع موشكی باید توان موشكی را ارتقا دهیم.
وی گفت كه یادآوری حملات موشكی به ایران در جریان جنگ هشت ساله با عراق و همچنین تهدیدهای رژیم صهیونیستی و آمریكا، انگیزه ای برای برنامه دفاعی ایران است.
امیر حاتمی یادآور شد كه از جنگ ایران و عراق آموختیم كه نمی توانیم به كسی جز خودمان تكیه كنیم. وی با تاكید بر محدود بودن منابع ایران افزود كه ما به برقراری امنیت با حداقل هزینه ها متعهد هستیم.
امیر حاتمی گفت كه عربستان پس از آمریكا و چین، بیشترین بودجه نظامی در جهان را داراست، در حالی كه بودجه دفاعی ایران، محدود است.
وزیر دفاع ایران همچنین ایده «ناتوی عربی» را رد كرد و گفت: ناتوی عربی بخشی از بازی اختلاف افكنی دشمن است و ارزش پرداختن ندارد، زیرا بعید است آمریكا و رژیم صهیونیستی اجازه دهند كشورهای مسلمان اجتماع كنند. وی افزود: آنها به خوبی می دانند كه هدف ملت های مسلمان نابودی رژیم صهیونیستی و دفاع از فلسطین است.
خبرگزاری رویترز نیز نوشت: وزیر دفاع ایران اعلام كرد كه این كشور این هفته از یك جنگنده جدید رونمایی خواهد كرد و تقویت توان موشكی، اولویت نخست تهران خواهد ماند.
امیر سرتیپ امیر حاتمی گفت كه در روز صنعت دفاع ملی، هواپیمایی را ارائه خواهیم داد و مردم شاهد پرواز آن و تجهیزات در نظر گرفته شده برای این هواپیما خواهند بود.
این خبرگزاری گزارش داد كه روز صنعت دفاع ملی در ایران در تاریخ 22 ماه اوت (31 مرداد ماه) جشن گرفته می شود.
شبد**اروپام**9109**1010