۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۱
کد خبر: 83007476
T T
۰ نفر
نداي معنوي عرفه در 40 مسجد آذربايجان غربي طنين انداز مي شود

اروميه- ايرنا- مديركل تبليغات‌ اسلامي آذربايجان غربي گفت: دعاي عرفه فردا /سه شنبه/ همزمان با سراسر كشور در 40 مسجد استان قرائت مي شود.

حجت الاسلام محمد داداش ‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دعاي عرفه منتسب به امام حسين (ع) در صحراي عرفات است كه همه ساله همزمان با اين روز معنوي /نهم ماه ذي الحجه/ قرائت مي شود.
وي اضافه كرد: مردم آذربايجان غربي استقبال خوبي از آيين برگزاري دعاي عرفه انجام مي دهند و امسال نيز نظير سال هاي گذشته آيين معنوي قرائت دعاي عرفه بعد از ظهر فردا /سه شنبه/ با حضور پرشور مردم مومن استان برگزار مي شود.
وي تاكيد كرد: علاوه بر مساجد، اين آيين در مصلاها، آستان مقدس امامزادگان و حسينيه ها نيز برگزار مي شود و مصلاي امام خميني (ره) اروميه هم آماده برگزاري اين آيين معنوي در بعداز ظهر فردا /سه شنبه/ است.
وي با اشاره به فضيلت هاي روز عرفه ادامه داد: اگر كسي نتواند از فضيلت شب‌هاي قدر بهره ببرد، مي‌تواند در روز عرفه از اين فرصت براي توبه به درگاه خداوند متعال استفاده كند.
مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي بيان كرد: براي اين روز اعمالي ذكر شده است كه علاوه بر قرائت دعاي پرفيض عرفه، غسل و زيارت امام حسين (ع) نيز از جمله اين اعمال به شمار مي رود.
حجت الاسلام داداش زاده گفت: همچنين خواندن 2 ركعت نماز ويژه اين روز پس از نماز ظهر و عصر و پيش از مشغول شدن به خواندن دعاي عرفه در زير آسمان و اعتراف به گناهان در نزد حق تعالي از جمله اعمال مستحبي اين روز بزرگ است.
به گزارش ايرنا، عرفه روزي است كه حق تعالي بندگان خويش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره هاي جُود و احسان خويش را براي آنان گسترانيده و شيطان در اين روز خوار، حقير و رانده شده است.
نهم ذي الحجه روزي است كه هزاران مسلمان مشرّف شده به حج تمتع با وقوف در ˈعرفاتˈ به دعا و نيايش مي پردازند و روح و جان را جلا و صفا مي بخشند.
در آموزه هاي ديني ˈشب قدر و روز عرفهˈ، روزهاي ويژه دعا هستند و پروردگار به استجابت دعاي بندگان در آنها وعده داده است.
امام حسين (ع) در روز عرفه سال 60 هجري قمري پس از قرائت دعاي عرفه با نيمه تمام گذاشتن حج و تبديل آن به عمره مفرده به سمت كوفه حركت كردند.
8137/2093