به گزارش ايرنا به نقل از گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اين سازمان، عليرضا قنادان همچنين افزود: سازمان تاكسيراني به طور مداوم براي دريافت خودروهايي كه در بازار فروشي ندارند بايد در صف انتظار بماند و خودروسازان با قالب خاصي آن خوروها را به اين سازمان تحميل مي كنند.
وي تاكيد كرد: در سال حمايت از توليد ملي است قرار داريم و ما نيز از توليد ملي حمايت مي كنيم اما به اين معنا نيست كه هر خودرويي با هر كيفيت، مشخصات و شرايط را قبول كنيم.
قنادان همچنين با انتقاد از تعداد تاكسي هاي نوسازي شده گفت:برنامه امسال سازمان تاكسيراني تهران براي نوسازي تاكسي هاي فرسوده تعداد 10 هزار خودرو بود اما با رسيدن به پايان نيمه نخست سال تنها 307 خودرو نوسازي شده و اين در حاليست كه در زمان حاضر هشت هزار و 100 دستگاه تاكسي فرسوده در صف نوسازي قرار دارند.
وي گفت: اين درحالي است كه رشد 9.4 درصدي در توليد خودرو گزارش شده است.
قنادان ادامه داد: 14 هزار تاكسي در پايان سال 96 به سن فرسودگي رسيده اند و اين رقم تا پايان امسال به 23 هزار دستگاه خواهد رسيد.
مديرعامل تاكسيراني تهران دو علت اصلي توقف نوسازي تاكسي هاي فرسوده را نداشتن مديريت و سياست گذاري داخلي دانست و گفت: متاسفانه در مجموعه وزارت صنعت بخصوص بخش خودروسازي، تاكسيراني و حمل و نقل عمومي به اندازه اي كه در اقتصاد، آلودگي هوا، زيرساخت هاي شهري و ملي تاثيرگذار است مورد توجه و اهميت قرار نمي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: سال گذشته هم كه تحريم وجود نداشت تنها چهار هزار و 300 تاكسي نوسازي شد.
قنادان گفت: اكنون با قرارگرفتن در جنگ اقتصادي، راهكارها و سياست هايي كه در شرايط عادي جامعه درنظر گرفته شده است بايد مورد بازنگري قرار گيرد.
به گزارش ايرنا تعداد تاكسي هاي شهر تهران حدود 80 هزار خودرو برآورد مي شود.
تهرام/9343/3225/ 1008
يك مسئول شهرداري تهران:
خودروهاي باكيفيت را به ناوگان تاكسيراني نمي دهند
۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰
کد خبر:
83007947
تهران- ايرنا- مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري تهران گفت: باوجود درخواست مكرر ما خودروسازان داخلي خودروهاي باكيفيت و مدرن خود را هيچوقت به ناوگان تاكسيراني اختصاص نمي دهند.