۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۸
کد خبر: 83008596
T T
۰ نفر

مراسم دعای عرفه در قشم برگزار شد

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۸
کد خبر: 83008596
مراسم دعای عرفه در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - دعای روح بخش عرفه بعد از ظهر سه شنبه در نهمین روز از ماه ذیحجه با حضور گسترده مردم متدین قشم در مصلی امام علی(ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نخستین روز از دهه ولایت با محوریت ولایت، معرفت و محبت با برنامه های مختلفی از جمله برگزاری دعای عرفه همراه بود.
این مراسم با حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان در قشم برگزار شد و مومنان این جزیره دل‌های خود را به پرودرگار عالمیان نزدیك كرده و به یاد سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) اشك ریختند تا وجودشان را از هر سیاهی و تاریكی پاك كنند.
آری عرفه، میعاد عاشقانه با معبود است. در این روز همه مسلمانان با اشك و استغفار بر ربانیت الهی توكل می كنند و در آستان بزرگش سر به سجده می نهند و از او طلب بخشش و آمرزش می كنند.
نهم ذیحجه را روز عرفه گویند و از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است كه دعا و راز و نیاز با خداوند در این روز بسیار توصیه شده است. دعای امام حسین(ع) در روز عرفه از مهم ترین اعمال این روز است كه پس از نماز ظهر و عصر خوانده می شود.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود یكهزار و 628 كیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت درجنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500