۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲
کد خبر: 83009012
T T
۰ نفر

نماز عيد قربان در سراسر هند برگزار شد

۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲
کد خبر: 83009012
نماز عيد قربان در سراسر هند برگزار شد

دهلي نو-ايرنا- مسلمانان هند امروز چهارشنبه در سراسر اين كشور با گرد آمدن در مساجد براي اقامه نماز، عيد قربان را گرامي داشتند.

به گزارش ايرنا، عيد قربان براي جامعه 250 ميليون نفري مسلمانان هند از اهميت ويژه اي برخوردار است و به آن عيدالاضحي و 'بكري عيد' مي گويند.
'نارندرا مودي' نخست وزير و 'رام نات كويند' رييس جمهوري هند امروز چهارشنبه در پيام هايي فر ارسيدن عيد قربان را به مسلمانان هند و جهان تبريك گفتند.
وب سايت خبري 'اينديا'، گزارش داد كه رييس جمهوري هند در حساب توييتري خود ضمن تبريك به مناسبت روز عيد قربان از مردم هند خواست تا براي اتحاد و رشد جامعه هند با يكديگر همكاري كنند.
وي گفت: من به همه شهروندان به خصوص برادران و خواهران مسلمان در داخل و خارج از كشور عيد مبارك مي گويم. در اين روز خاص ما روح مقدس قرباني را جشن مي گيريم. بيايد با يكديگر براي اتحاد و رشد جامعه هند همكاري كنيم.
نارندرا مودي نخست وزير هند نيز در رسانه هاي اجتماعي به مردم هند به مناسبت رسيدن عيد قربان تبريك گفت.
وي در پيامي در حساب توييتري خود اعلام كرد: من بهترين آرزوهاي خود را در روز عيد قربان به مردم اعطا مي كنم. اميدوارم اين روز روح و حس برادري و عشق را در جامعه ما قوي تر كند.
عيد قربان امروز 22 اوت (31 مردا)د در سراسر هند جشن گرفته خواهد شد. اين عيد دومين جشن بزرگ مسلمانان است كه در جهان به صورت گسترده جشن گرفته مي شود.
به مناسبت فرارسيدن اين روز تمام اداره هاي دولتي در هند امروز و فردا تعطيل خواهند بود.
آساق**267**1424*1049