به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی، علی مشكینی روز پنجشنبه درباره موضوع نظارت بر مطب ها افزود: حدود 25 هزار و 164 مورد شكایت از اول سال 96 تا امروز در سامانه 190 ثبت شده است و اطلاع رسانی به مردم و آگاه سازی آنها با سامانه 190 باید در تمام مراكز اعم از سرپایی و بستری ادامه یابد.
وی گفت: اتفاقات خوبی در حوزه درمان در سطح كشور در حال وقوع است. نظارت جامع و هدفمند بر موسسات پزشكی، مطب ها و مراكز با هدف برخورد با متخلفان در حال انجام است و تاكید بر لزوم هماهنگی با سازمان نظام پزشكی برای اطلاع دقیق از پروانه های مطب صادره و بازدیدهای منظم قبل و بعد از تاسیس از سوی این دفتر صورت می گیرد.
مشكینی افزود: گزارش 28 گانه وقایع ناخواسته درمانی در دانشگاه های علوم پزشكی در سامانه 190 در حال ارسال است. البته این سیستم باید به همه مراكز و موسسات تشخیصی و درمانی تعمیم داده شود.
وی افزود: سناریوهایی نیز برای پیشگیری از بروز خطا به عنوان تجربه در سامانه بارگذاری می شوند و لازم است بازخوانی در كمیته های مربوطه از جمله كمیته خطا در دستور كار قرار گیرد.
وی یادآور شد: همچنین از سوی دفتر نظارت بر درمان وزارت بهداشت بر بازدیدهای ادواری كه نوعی نظارت مستمر بر كیفیت خدمات در بیمارستان هاست همواره تاكید شده است و گزارش های دریافتی وضعیت مطلوبی از نظارت را دانشگاه های علوم پزشكی نشان می دهند.
اجتمام *3377 * 3063
معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت:
25 هزار شكایت از مراكز درمانی ثبت شد
۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰
کد خبر:
83009797
تهران- ایرنا- معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از تشدید پیگیری موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، دارو یا تعرفه در مراكز درمانی خبر داد و گفت: 25هزار شكایت از مراكز درمانی ثبت شده است.