۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83010365
T T
۰ نفر
تصفیه‌خانه پردیسان قم در هفته دولت افتتاح می شود

قم - ایرنا - مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم از افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب محلی پردیسان در هفته دولت خبر داد و گفت: همچنین در این هفته عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی 3 مگاواتی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شركت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: این پكیج فاضلاب با هدف جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب 500 واحد مسكونی معادل 2 هزار تن و تامین پساب مورد نیاز برای توسعه فضای سبز منطقه پردیسان احداث شده است.
وی با بیان این كه این تصفیه‌خانه محلی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و طی 12 ماه به اجرا رسیده، خاطرنشان كرد: برای راه‌اندازی پكیج فاضلاب پردیسان هزار متر شبكه جمع‌آوری و یك تصفیه‌خانه كوچك به ظرفیت 400 مترمكعب در شبانه‌روز اجرا شده است.
پردیسان نام منطقه هشتم شهرداری قم است كه در جنوب غربی این شهر قرار دارد. این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسكن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یكی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
وی در ادامه از احداث خط انتقال فاضلاب شهرك قدس خبر داد و ابراز داشت: جمع‌آوری و انتقال فاضلاب هزار واحد مسكونی معادل 20 هزار تن در راستای كاهش مشكلات زیست‌محیطی از اهداف احداث این خط انتقال به شمار می آید.
صادق پور یادآور شد: این طرح به طول چهار هزار و 200 متر با لوله‌های به اقطار 400 میلی‌متر طی 12 ماه و با اعتبار 20 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی همچنین از اصلاح و توسعه بیش از 70 هزار متر شبكه آب و فاضلاب طی 12 ماه گذشته خبر داد و گفت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد ریال و به منظور تامین آب هفت هزار مشترك جدید، جلوگیری از هدر رفت آب و جمع‌آوری و دفع اصولی فاضلاب در مناطق مختلف شهر به اجرا رسیده است.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم در ادامه با اشاره به تكمیل زون‌های فشاری و رینگ‌های آبرسانی شهر قم اظهار داشت: توزیع مناسب فشار آب در شبكه از جمله اهداف این طرح است كه طی هشت ماه و با اعتبار 40 میلیارد ریال به انجام رسیده است.
وی همچنین ابراز داشت: به منظور كاهش هدر رفت آب و تامین فشار مطلوب، 9 هزار متر از شبكه آبرسانی شهرهای تابعه قم طی 10 ماه گذشته با اعتبار 20 هزار میلیارد اصلاح شده است.
صادق پور در ادامه از كلنگ زنی احداث نیروگاه فتوولتائیك (خورشیدی) با توان تولید 3 مگاوات برق خبر داد و گفت: این نیروگاه خورشیدی در مساحت چهار هكتار در تاسیسات معصومیه شركت آب و فاضلاب با سرمایه‌گذاری 240 میلیارد بخشی خصوصی و ظرف مدت 18 ماه احداث خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی هشت هزار متر شبكه فرعی فاضلاب به همراه نصب 800 فقره انشعاب فاضلاب در منطقه 3 و 6 شهری خاطرنشان كرد: این طرح نیز طی 12 ماه و با 40 میلیارد سرمایه‌گذاری اجرا خواهد شد.
وی در پایان از بهره برداری دو حلقه چاه در شهر جعفریه همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: این دو حلقه چاه به منظور افزایش منابع تامین و كاهش جبران كمبود آب این شهر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال و ظرف مدت 4 ماه حفر و تجهیز شده است.
جعفریه یكی از شهرهای استان قم در مركز ایران است. این شهر در بخش جعفرآباد از توابع شهرستان قم قرار دارد. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال ١٣٩٥ ، برابر با 17 هزار و 887 تن بوده‌است.
1175 /