۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۳۶
کد خبر: 83010507
T T
۰ نفر
رایزنی هیات سیاسی تركیه با مقامات روسیه درباره سوریه

آنكارا- ایرنا- هیات سیاسی بلندپایه ترك شامل مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، خلوصی آكار وزیر دفاع و هاكان فیدان رییس سازمان اطلاعات ملی در سفر به مسكو درباره آخرین وضعیت سوریه به خصوص شهر ادلب به رایزنی و مذاكره با مقامات روسیه پرداختند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، سفر این هیات ترك به روسیه برای مذاكره در خصوص سرنوشت مردم عادی و آینده گروه های تروریستی و نیز وضعیت آینده شهر ادلب سوریه به عنوان یكی از آخرین پایگاه های مهم تروریست ها حایز اهمیت بسیار است.
به نوشته برخی رسانه ها، هیات ترك درصدد است تا از حمله ارتش سوریه برای بازپس گیری شهر ادلب از دست تروریست ها جلوگیری كرده و یا گروه های تروریستی ساكن این شهر را كه مورد حمایت آنكارا هستند، نجات دهد.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه تركیه امروز پس از مذاكره با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسكو و در نشست خبری مشترك با همتای روس خود، بر اهمیت ادامه همكاری تركیه و روسیه در زمینه تداوم آتش بس در سوریه تاكید كرد.
وی با بیان این كه ' تركیه هیچ تفاوتی بین گروه های تروریستی قائل نیست و باید با همه آن ها مبارزه كرد'، افزود: بیش از سه میلیون غیر نظامی در شهر ادلب زندگی می كنند و باید تروریست ها از مردم عادی تفكیك كرد.
وی با اشاره به این كه گروه های افراطی به مخالفان میانه رو و مردم عادی آسیب می رسانند، گفت: رفع این مشكل برای تمامی طرفین اهمیت دارد.
چاووش اوغلو حفاظت از منطقه كاهش تنش در ادلب را از نظر انسانی و مبارزه با تروریسم بسیار مهم دانست و اظهار كرد: ادلب تنها منطقه كاهش تنش باقی مانده در چارچوب تفاهم روند آستانه است.
وی با پیش بینی حمله احتمالی ارتش سوریه برای بازپس گیری ادلب از تصرف تروریست ها و بیرون راندن گروه های تروریستی از آن گفت: راه حل نظامی در ادلب، هم برای این شهر و هم برای آینده سوریه فاجعه‌ بار خواهد بود.
خلوصی آكار وزیر دفاع و حاكان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ملی تركیه نیز در دیدار با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در مسكو امنیت منطقه ای، تحولات سوریه و روابط دو جانبه تركیه و روسیه را مورد ارزیابی قرار دادند.
وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ملی تركیه كه به منظور انجام چند دیدار رسمی صبح امروز به مسكو رفتند، با ، وزیر دفاع روسیه دیدار كردند.
هیات بلندپایه تركیه قرار است در ادامه سفر خود به مسكو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز دیدار كند.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته نیز مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه تركیه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در آنكارا و خلوصی آكار وزیر دفاع ملی و هاكان فیدان رییس سازمان اطلاعات ملی تركیه در مسكو با با سرگئی شویگو دیدار كرده بودند.
محور دیدار امروز و هفته گذشته مقامات سیاسی، نظامی و اطلاعاتی تركیه و روسیه بررسی تحولات سوریه، هماهنگی برای همكاری دو كشور در این زمینه و وضعیت ادلب بوده است.
خاورم/1905**1144