۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۵۰
کد خبر: 83010514
T T
۰ نفر
هشتمين جشنواره « دف نواي رحمت »  به كار خود پايان داد

سنندج - ايرنا - هشتمين جشنواره بين المللي «دف نواي رحمت» با معرفي برترين ها در بخش هاي تك نوازي و اجراي گروهي در پرديس سينما بهمن سنندج به كار خود پايان داد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا، در آيين اختتاميه اين جشنواره و در بخش معرفي برترين ها، جايزه اول ويژه دبير جشنواره به گروه معراج نبي به سرپرستي فريد منصوري از كردستان تعلق گرفت، جايزه دوم به گروه آوين از يزد به سرپرستي مريم گلسرخي زاده اختصاص يافت و جايزه سوم اين بخش هم به گروه سفيران از سيستان و بلوچستان به سرپرستي عليرضا گلستاني اهدا شد.
همچنين از صديق تعريف پيشكسوت عرصه آواز و سيد علا الدين ياسيني، خليفه عبدالرحمن غوثي، فريدون شهبازيان و عماد توحيدي داوران اين جشنواره با اهداي لوح تقدير شد.
در ادامه اين آيين براساس راي هيات داوران، در بخش تكنوازي دختران ۱۳ تا ۱۹ سال، مقام اول به زهرا كاظمي از يزد اهدا شد، وحيده نقيبي از آذربايجان شرقي مقام دوم را كسب كرد و مهتاب كرامتي از خراسان رضوي رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
در بخش تكنوازي پسران ۱۳ تا ۱۹ سال نيز شاهو رستمي و آران حسن زاده هر 2 از كردستان به ترتيب رتبه هاي اول و دوم را بدست آوردند و رضا دزايي پور از مازندران رتبه سوم اين بخش را بدست آورد.
در بخش مولودي خواني نيز، رتبه اول به گروه نواي رحمت به سرپرستي مسعود مرادي رسيد، گروه بيداد از خراسان شمالي به سرپرستي غلامرضا اميني راد دوم شد و گروه نواي قدسيان از كردستان با سرپرستي هوشيار وطني در جايگاه سوم قرار گرفت.
در بخش تكنوازي بانوان بزرگسال، رتبه هاي اول تا سوم به ترتيب به سيران خورنكا، شادي غلامي و مونا ملايي هر سه از كردستان رسيد.
هيات داوران جايزه ويژه اين بخش را نيز به نسرين برهاني از اصفهان اهدا كردند.
در بخش تكنوازي مردان بزرگسال، تنديس جشنواره و رتبه اول به شعيب بهرامي از كرمانشاه تعلق گرفت، محمد مهدي قاسمي از فارس دوم شد و جايزه سوم هم به سعيد فرزانگان از كردستان اهدا شد.
در بخش گروه نوازي، هيات داوران تنديس جشنواره و رتبه اول را به گروه دك از خوزستان به سرپرستي محمدرضا صابري پور اهدا كرد و رتبه هاي دوم و سوم هم به ترتيب به گروه هاي كارين و ژارك از كردستان به سرپرستي پرويز مندمي و حمزه تركه اختصاص يافت.
هشتمين جشنواره بين المللي دف نوازي 'دف نواي رحمت' با حضور گروه هايي از ۳۰ استان كشور از ۳۱ مرداد تا دوم شهريور در پرديس سينمايي بهمن سنندج برگزار شد.
7355/ 3020
۰ نفر