۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 83011068
T T
۰ نفر
87 پروژه برقرساني در يزد آماده بهره برداري است

يزد - ايرنا - مديرعامل شركت توزيع نيروي برق يزد گفت: 87 پروژه برقرساني با 153 ميليارد و 81 ميليون ريال هزينه در اين استان تكميل و تجهيز شد و آماده بهره برداري در هفته دولت( 2 الي 6شهريور) است.

محمدرضا صحتي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اين پروژه ها را برقرساني به مسكن مهر ، توسعه و ساخت شبكه، بهينه سازي شبكه ها و تامين روشنايي شهرها و روستاها ذكر كرد.
وي با بيان اينكه بهره برداري از اين پروژه ها نقش مهمي در پايداري شبكه و توسعه خدمات رساني به مشتركان برق دارد، افزود: با اجراي 29 پروژه توسعه و ساخت 90 هزار و 500 متر شبكه فشار متوسط و ضعيف و 846 دستگاه چراغ پربازده به تجهيزات شبكه افزوده خواهد شد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق يزد گفت: در حوزه روشنايي ، 23 پروژه با احداث 20 هزار متر شبكه فشار متوسط و فشار ضعيف با 24 ميليارد و 211 ميليون ريال هزينه از جمله اين پروژه هاست.
صحتي تكميل برقرساني به مسكن اجتماعي شهري را از جمله اولويت هاي وزارت نيرو در دولت تدبير و اميد ذكر كرد.
وي اظهار داشت: در مجموع براي پروژه هاي شهري و روستايي مسكن مهر ، 938 متر شبكه ساخته شد و سه پروژه مسكن مهر در ابركوه و ندوشن و مسكن مهر احمدي روشن در شهرستان يزد برقدار مي شود.
به گفته وي با اجراي اين پروژه ها، 82 دستگاه پست هوايي به ظرفيت هشت هزار و 600 كيلوولت آمپر به تاسيسات موجود افزوده شد كه اين شركت بستر سازي را لازم براي اتوماسيون شبكه ها و كاهش تلفات برق لحاظ كرد.
اين مسئول تامين روشنايي بلوار امام علي(ع) بافق ، آزادگان هرات و خيابان مسكن مهر آزادشهر يزد را از مهمترين پروژه هاي روشنايي برشمرد و يادآور شد: در پروژه هاي روشنايي قابل بهره برداري ، يكهزار و 410 دستگاه چراغ روشنايي با توان مصرفي مختلف و با بازدهي بالا به كار رفت.
استان يزد 649 هزار مشترك برق دارد.
هفته دولت سال جاري در مجموع 437 پروژه در استان يزد به بهره برداري مي رسد.
1968/ 2047/