۵ شهریور ۱۳۹۷، ۷:۰۲
کد خبر: 83013087
T T
۰ نفر
كره شمالی از برنامه آمریكا برای حمله نظامی خبر داد

پكن- ایرنا- یك رسانه دولتی كره شمالی از برنامه ریزی آمریكا برای حمله نظامی به این كشور در كنار «مذاكرات دروغین» خبر داد.

به گزارش ایرنا روزنامه 'رودونگ سینمون' متعلق به حزب حاكم این كشور روز دوشنبه نوشت كه «آمریكا با تبسم دروغین از صلح می گوید اما خود را برای حمله نظامی آماده می كند».
این نشریه می نویسد كه نظامیان آمریكایی تحركاتی بسیار خطرناك در منطقه انجام می دهند كه باعث نگرانی است.
روزنامه كره شمالی خاطر نشان می كند كه آمریكا درصدد انجام رزمایش است تمریناتی كه تهدید كننده مذاكرات جاری محسوب می شود.
این مطلب پس از آن منتشر می شود كه به دستور 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریكا برنامه سفر 'مایك پمپئو' وزیر خارجه آن كشور به پیونگ یانگ لغو شد.
نشریه كره شمالی به گزارش رادیو كره جنوبی اشاره كرده كه در آن آمده است نیروهای ویژه آمریكا برای تمرینات نفوذ به پیونگ یانگ وارد فیلیپین شده اند.
همزمان گزارش شده كه زیردریایی اتمی میشیگان آمریكا شماری از نیروهای این كشور را از اوكیناوا به پایگاه 'جین هایه' كره جنوبی در ماه جاری میلادی منتقل كرده است.
آمریكا انتقال شماری از نیروهایش به فیلیپین را تایید كرده اما افزوده است كه این موضوع عادی است و ارتباطی با كره شمالی ندارد.
كره شمالی بر این باور است كه آمریكا به دلیل آنكه در غیراتمی كردن شبه جزیره كره دستاوردی نداشته در حال دسیسه چینی نظامی است.
این كشور این برنامه ریزی را نشانه ای از رفتار دوگانه آمریكا دانسته و تصریح كرده است كه «گفت و گو با فشار و تهدید نظامی یكجا ممكن نخواهد بود» و كسانی كه چنین كنند مستحق مجازات بی رحمانه هستند.
آساق**231**1904**