۶ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 83014710
T T
۰ نفر

ارزش صادرات خراسان رضوی به یك میلیارد دلار رسید

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 83014710
ارزش صادرات خراسان رضوی به یك میلیارد دلار رسید

مشهد- ایرنا- ناظر گمرك خراسان رضوی گفت: طی پنج ماه گذشته امسال ارزش صادرات كالاهای غیرنفتی از این استان به حدود یك میلیارد ریال رسید كه افزایش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

امید جهانخواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت یك میلیون و 118 هزار تن كالا به ارزش 933 میلیون دلار از گمركات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی صادر شد كه در مقایسه با مدت مشابه پارسال در وزن 24 درصد و در ارزش 31 درصد بیشتر است.
وی ادامه داد: حجم صادرات كالاها از گمركات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی در مدت مشابه پارسال 902 هزار تن به ارزش 710 میلیون دلار بود.
ناظر گمرك خراسان رضوی گفت: از كل ارزش صادرات غیرنفتی در پنج ماهه گذشته امسال سه میلیون و 465 هزار دلار از محل تجارت چمدانی و 30 میلیون و 956 هزار دلار از محل بازارچه های مرزی استان صادر شده است.
وی افزود: همچنین طی این مدت 128 هزار تن كالا به ارزش 157 میلیون دلار از گمركات وارد خراسان رضوی شد عمده آنها اقلام واسطه ای و سرمایه گذاری است.
جهانخواه ادامه داد: این میزان كالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال كه 121 هزار تن كالا به ارزش 144 میلیون دلار بود، از نظر وزن پنج درصد و از نظر ارزش 9 درصد بیشتر است.
وی گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات تراز بازرگانی خارجی گمركات خراسان رضوی ظرف پنج ماهه امسال مثبت و معادل 776 میلیون دلار است.
خراسان رضوی پنج گمرك در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز تركمنستان دارد. كشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، تركمنستان، تاجیكستان و كشورهای آسیای میانه هستند. مواد غذایی و زعفران عمده ترین كالاهای صادراتی خراسان رضوی را تشكیل می دهند.
7489/1858