۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 83016329
T T
۰ نفر
كنفرانس جهانی پارك های علم و فناوری در ایران برگزار می شود

تهران– ایرنا– سی و پنجمین كنفرانس جهانی پارك های علم و فناوری و مناطق نوآوری با حضور 50 كشور جهان با همكاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 11 تا 14 شهریورماه برای نخستین بار در ایران برگزار می شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سی و پنجمین كنفرانس جهانی پارك‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP 2018) از سوی شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان و با همكاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ استانداری و شهرداری اصفهان از 11 تا 14 شهریورماه 97 با حضور مسوولان كشوری و حداقل 500 شركت‌كننده از 50 كشور جهان در مهمانسرای عباسی اصفهان برگزار می‌شود.
این كنفرانس كه یكی از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی در حوزه اقتصاد و شركت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود، پس از سی‌و چهار دوره، برای نخستین بار به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و در شهر تاریخی اصفهان برگزار خواهد شد.
موضوع این كنفرانس «حركت به‌سوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اكوسیستم‌های نوآوری» است. در این رویداد چگونگی بهره‌مندی از ظرفیت نهادهای توسعه فناوری به‌ویژه پارك‌های علم و فناوری برای رفع مشكلات شهرها و رسیدن به توسعه پایدار بررسی خواهد شد.
كنفرانس IASP 2018، هفت محور فرعی شامل «نوآوری باز و چالش‌های پیش روی شهرها»، «بازسازی ساختارهای قدیمی برای شكل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت توسعه پایدار: نقش پارك‌های علم و فناوری و سایر مناطق نوآوری»، «تاثیر پارك‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در شكل‌گیری شهرهای مولد و بهره‌ور»، «هم‌پیمانان جهانی در روند بین‌المللی‌سازی»، «چگونگی جذب نخبگان در شهرها، پارك‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری» و «عملكرد و فعالیت شركت‌های مستقر در پارك‌های علم و فناوری در رویارویی با چالش‌ها و نقاط قوت حاصل از تمركز بر روی اهداف توسعه پایدار سازمان ملل» دارد.
كنفرانس جهانی انجمن بین‌المللی مؤسسات و پارك‌های علم و فناوری(IASP) سال 2017 در شهر استانبول تركیه برگزار شد.
علمی ** 1836 **2017
۰ نفر