۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۴۵
کد خبر: 83017650
T T
۰ نفر
تیم ملی والیبال ایران به فینال بازی‌های آسیایی رسید

جاكارتا- ایرنا- تیم ملی والیبال ایران در نیمه نهایی بازی‌های آسیایی 2018 با نتیجه 3 بر صفر از سد قطر گذشت تا پس از راهیابی به دیدار پایانی فقط یك گام با قهرمانی فاصله داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ملی پوشان والیبال ایران كه با تمام قوا و نفرات اصلی در بازی‌های آسیایی حاضر شده اند، بعد از شكست تیم های پاكستان، مغولستان و چین با نتایج مشابه 3 بر صفر، امروز پنجشنبه در مرحله نیمه نهایی به مصاف قطر رفتند.
قطری ها كه با شكست ژاپن شگفتی ساز شده بودند و همچنین چند هفته قبل در فینال كاپ آسیا تیم جوان ایران را شكست داده بودند، امروز هم برای رقم زدن یك شگفتی دیگر پا به میدان گذاشتند.
با این حال شاگردان «كولاكوویچ» سرمربی تیم ایران از همان ابتدا با هوشیاری وارد زمین شده و با قدرت امتیازات را از حریف گرفتند.
در ست نخست، 2 تیم تقریبا برابر پیش رفتند و حتی در برخی از مقاطع قطر از ایران هم پیش افتاد اما در نهایت «سعید معروف» كاپیتان تیم ملی و یارانش به موقع از حریف خود پیشی گرفتند و 25 بر 23 برنده شدند.
در ست دوم ایران با قدرت بیشتری ظاهر شد؛ امتیازات ابتدایی سرویس ها و دفاع روی تور ایران، قطر را دچار مشكل كرد تا این تیم چند ملیتی نتواند خودش را در این ست به شاگردان كولاكوویچ نزدیك كند و برتری 25 بر 19 برای ایران حك شود.
در ست سوم نیز این روند ادامه داشت و بلندقامتان ایرانی توانستند با اقتدار 25 بر 18 پیروز این ست شوند و به فینال هجدهمین دوره بازی های آسیایی برسند.
شاگردان كولاكوویچ كه هنوز در این دوره یك ست هم به حریفان خود ندادند، باید روز شنبه از ساعت 19 به وقت محلی (16:30 به وقت تهران) مقابل كره جنوبی برای كسب مدال طلا صف آرایی كنند.
كاروان ایران با 280 ورزشكار مرد و 98 ورزشكار زن در 42 ماده ورزشی به بازی‌های آسیایی اندونزی اعزام شده است و تاكنون با 19 مدال طلا، 19نشان نقره و 20 مدال برنز پس از كشورهای چین، ژاپن، كره جنوبی و اندونزی در جایگاه پنجم جدول رده بندی مدال ها قرار دارد.
این رقابت ها كه به طور رسمی از 27 مردادماه امسال به میزبانی اندونزی آغاز شده تا 11 شهریورماه ادامه دارد.
ورزشی*3783*9029**1055
۰ نفر