۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸
کد خبر: 83018236
T T
۰ نفر

10 تیم در لیگ برتر شطرنج شركت می كنند

۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸
کد خبر: 83018236
10 تیم در لیگ برتر شطرنج شركت می كنند

خمین - ایرنا - دبیر فدراسیون شطرنج كشور گفت: 10 تیم در لیگ برتر شطرنج كشور امسال شركت می كنند.

«شهره بیات » روز جمعه در حاشیه آیین اختتامیه مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب در گفت و گو با ایرنا افزود: هرساله تیم های نونهالان، جوانان و بزرگسالان در لیگ دسته اول و لیگ برتر شطرنج شركت می كنند.
وی ادامه داد: تیم شطرنج ایران توانسته رتبه سوم در سطح جهانی و رتبه اول آسیا را به خود اختصاص دهد.
دبیر فدراسیون شطرنج كشور با اشاره به ثبت هفت هزار شطرنج باز ایرانی در فدراسیون جهانی شطرنج اظهار داشت: چهار نفر از ایران عضو فدراسیون جهانی شطرنج هستند.
بیات با اشاره به چهل و سومین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج گفت: این مسابقات از اول تا چهاردهم مهرماه در باتومی گرجستان برگزار می شود و دو تیم آقایان و بانوان از ایران در این رقابت ها شركت می كنند.
دبیر فدراسیون شطرنج كشور گفت: این فدراسیون در بخش قهرمانی، استفاده از مربیان به نام خارجی و مربیان طراز اول داخلی برای تیم های آقایان و بانوان، برگزاری مسابقات در سطوح مختلف ملی و بین المللی و اردوهای آمادگی را در دستور كار خود دارد.
بیات ادامه داد: در بخش عمومی نیز فدراسیون شطرنج مسابقات ریتینگ را در تمام استان های كشور برگزار می كند.
وی در ارتباط با مسابقات شطرنج جام آفتاب گفت: برگزاری رویداد بین المللی شطرنج جام آفتاب در بیت تاریخی امام راحل در خمین، از نظر ورزشی و فرهنگی دارای اهمیت خاصی است.
دبیر فدراسیون شطرنج كشور افزود: افزایش 100 درصدی تعداد بازیكنان نسبت به دور اول مسابقات نشان می دهد این رویداد ورزشی توانسته جایگاه خود را در سطح ملی و بین المللی حفظ كند.
بیات خاطرنشان كرد: 26 استاد بزرگ شطرنج در این دوره از مسابقات شركت كردند و كسب مقام اول مسابقات توسط استاد بزرگ ایرانی مایه افتخار است.
وی تاكید كرد: فدراسیون شطرنج از تمام توان و ظرفیت خود برای حمایت مادی و معنوی از این مسابقات استفاده می كند.
مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب از سوم تا نهم شهریور ماه در بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین برگزارشد.
در این دوره از مسابقات 210 شطرنج باز از 10 كشور دنیا با یكدیگر رقابت كردند.
7277/3075
۰ نفر