۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۱۲
کد خبر: 83020390
T T
۰ نفر
اتحاديه اروپا با قطع كمك هاي آمريكا به آنروا مخالفت كرد

تهران - ايرنا - اتحاديه اروپا روز يكشنبه با صدور بيانيه اي از اقدام واشنگتن مبني بر قطع كمك هاي مالي خود به آژانس امداد رساني و كاريابي آوارگان فلسطيني (آنروا) ابراز تاسف كرد و صراحتا اعلام كرد كه با آن مخالف است.

به گزارش پايگاه خبري'ال.پي.ان انفو'، به دنبال اقدام آمريكا مبني بر قطع كمك هاي مالي خود به آژانس امداد رساني و كاريابي آوارگان فلسطيني كه با انتقادهاي جهاني نيز همراه بود، اتحاديه اروپا نيز با اين تصميم مخالفت كرد.
بروكسل با صدور بيانيه اي در اين باره اعلام كرد، اتحاديه اروپا از اين اقدام آمريكا بسيار متاسف و با آن مخالف است. اتحاديه اروپا به همراه ساير كشورهاي و شركاي خود، به كمك به آوارگان فلسطيني ادامه خواهد داد.
در ميان كشورهاي عضو اتحاديه اروپا، آلمان بيش از ساير كشورهاي اروپايي مخالفت خود را با اين اقدام آمريكا اعلام كرده است.
هايكو ماس وزير خارجه آلمان در واكنش به اين تصميم، از همتاهاي اروپايي خود خواسته است تا باافزايش كمك هاي مالي خود، جاي خالي امريكا را پر كنند.
در همين راستا، وزارت خارجه بلژيك در بيانيه اي اعلام كرد با توجه به مشكلات كنوني مالي آنروا، دولت بلژيك سهم ساليانه خود را در اسرع وقت پرداخت خواهد كرد.
سخنگوي وزارت خارجه بلژيك گفت: سهم كمك هاي مالي بلژيك به انروا در سال 2018 بالغ بر 6.3 ميليون يورو است كه پرداخت خواهد شد.
بلژيك درسال 2017 كمك مالي اضافي به ارزش 10.3 ميليون يورو به آژانس امداد رساني و كاريابي آوارگان فلسطين پرداخت كرده بود.
آمريكا 23 ژانويه (3 بهمن ماه) اعلام كرد كه اين كشور كمك سالانه 65 ميليون دلاري خود را به آژانس آنروا به تعليق در مي آورد.
رژيم صهيونيستي نيز پيشتر خواستار انحلال اين نهاد و انضمام آن به كميسارياي امور پناهندگان سازمان ملل متحد شده بود.
رژيم صهيونيستي در نظر دارد با انحلال آنروا، مسئله آوارگان فلسطيني و حق آنها براي بازگشت به سرزمين خود را از بين ببرد.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي پيش از اين اذعان كرده بود كه آنروا يك نهاد ضد اسرائيل است، چرا كه مساله آوارگان فلسطيني را زنده نگه مي دارد.
اروپام**9041**1590
۰ نفر