۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۲۱
کد خبر: 83020487
T T
۰ نفر

پنج طرح خدماتي اجتماعي در ساوه به بهره برداري رسيد

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۲۱
کد خبر: 83020487
پنج طرح خدماتي اجتماعي در ساوه به بهره برداري رسيد

ساوه - ايرنا - پنج طرح خدماتي اجتماعي با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مركزي روز يكشنبه در شهرستان ساوه به بهره‌ برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، خانه مهر ترنم ويژه معلولان خفيف ذهني براي نخستين بار در خيابان جمهوري شهرستان ساوه آغاز به فعاليت كرد.
براي آغاز به كار اين مركز، اعتباري افزون بر يك ميليارد ريال هزينه شده كه ظرفيت نگهداري 10معلول خفيف ذهني را به صورت شبانه روزي دارد.
دهياري روستاي دالستان از توابع بخش مركزي نيز با اعتباري حدود يك ميليارد و 100 ميليون ريال بهره برداري شد.
بهره برداري از سالن ورزشي روستاي قره چاي، آغاز به كار بوستان تفريحي روستاي طراز ناهيد با اعتبار 2 ميليارد و 700 ميليون ريال و نيز بلوار روستاي احمد آباد با اعتباري افزون بر هشت ميليارد ريال از ديگر طرح هايي بود كه با حضور فتح الله حقيقي معاون سياسي، امنيتي استاندار مركزي در شهرستان ساوه به بهره برداري رسيد.
حقيقي همچنين ضمن بازديد از مركز اشتغالزايي كميته امداد امام خميني (ره) واقع در شهرك فجر ساوه، بوستان روستاي قردين كه با اعتباري بالغ بر چهار ميليارد ريال احداث شده را بهره برداري كرد و در ادامه نيز باند شمالي بلوار روستاي احمدآباد زير بار ترافيكي قرار گرفت.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مركزي همچنين از مركز نيكوكاري محمد رسول الله (ص) واقع درخيابان شهرك فجر بازديد كرد.
اين مركز با هدف اشتغال زايي براي بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) با اعتباري بالغ بر پنج ميليارد ريال و در مساحت يك هزار و 200 مترمربع احداث شده كه در مجموع زمينه اشتغال مستقيم و غير مستقيم 150 نفر از بانوان را فراهم كرده است.
وي در ادامه سفر يك روزه به شهرستان ساوه با منتخبان مردم در روستاي احمدآباد از توابع بخش مركزي ديدار كرد.
معاون استاندار مركزي در نشست با اعضاي شوراهاي اسلامي دهياران و منتخبين بخش مركزي ضمن تبريك هفته دولت و گراميداشت ياد شهيدان رجايي و باهنر بيان كرد: كشور با تنگناهاي خارجي و داخلي مواجه است اما با همه اين مشكلات، تعداد طرح هاي بهره برداري شده و اعتبارات هزينه شده نسبت به سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است.
فتح الله حقيقي افزود: تعداد طرح هاي بهره برداري شده هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته، 9 درصد و ميزان اعتبار صرف شده نيز افزون بر 23 درصد در استان مركزي افزايش داشته است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مركزي ادامه داد: در هفته دولت امسال در شهرستان ساوه 79 پروژه به بهره برداري رسيد كه حاصل آن اشتغال به كار بيش از 540 نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم است.
وي گفت: شهرستان ساوه داراي ظرفيت هاي ارزشمندي است و بايد همدلي و برنامه ريزي مسئولان، زيرساخت‌هاي لازم براي اقدامات بزرگ در اين شهرستان فراهم شود.
ساوه دومين شهر پرجمعيت استان مركزي است كه بيش از 290 هزار نفر جمعيت دارد.
6539/3075