۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰:۲۴
کد خبر: 83020735
T T
۰ نفر
قطع بودجه انروا جنايات جديدآمريكا عليه ملت فلسطين است

تهران- ايرنا- دبيركل كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين مجلس شوراي اسلامي گفت: قطع بودجه آژانس امدادرساني و كاريابي آوارگان فلسطين (انروا) تجاوز آشكار به حقوق آوارگان فلسطيني است.

به گزارش ايرنا، اميرعبداللهيان دبيركل كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين مجلس شوراي اسلامي اقدام دولت آمريكا در قطع بودجه انروا( آژانس امداد رساني وكاريابي آوارگان فلسطين) را تصويرگر جنايت جديد ترامپ عليه ملت مظلوم فلسطين خواند و اين تجاوز آشكار به حقوق آوارگان فلسطيني را بشدت محكوم كرد.
وي نسبت به عواقب چتر حمايتي دولت آمريكا از جنايت هاي صهيونيست ها بر وضعيت انساني و معيشتي ٥ ميليون آواره هشدار داد و يادآور شد: آمريكا بايد تبعات اين اقدام خلاف انسانيت و حقوق بشر خود را بپذيرد.
دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين الملل تاكيدكرد: آمريكا به هيچ وجه نمي تواند حق بازگشت آوارگان فلسطيني را كه يك حق مشروع و شناخته شده است نقض نمايد و ملت فلسطين با مقاومت و ايستادگي تا استيفاي حقوق مشروع خود در صحنه خواهد بود.
واشنگتن پيشتر اعلام كردكه پرداخت نيمي از كمك هاي مالي اش به انروا را به حالت تعليق در مي آورد.
وزارت خارجه آمريكا تاكيد كرد كه از 125ميليون دلار كمك هايش به اونروا در سال 2018 ميلادي، تنها 60 ميليون دلار از آن را پرداخت مي كند و 65ميليون دلار ديگر را در شرايط كنوني به حالت تعليق درمي آورد.
اولين نشست همايش جهاني ياري رساندن به قدس، هفته گذشته به ابتكار دانشگاه الازهر و با حضور86 كشور در مصر برگزار شد.
شبك**1983**1708