امير جوان كيا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان از ابتداي سال جاري آرشيو الكترونيكي شده كه نشان دهنده فعاليت مناسب اين اداره كل در ثبت الكترونيكي پرونده ها دارد.
آرشيو الكترونيكي پرونده هاي ثبتي اقدامي موثر در راستاي تكميل خدمات الكترونيكي است كه نقش مهمي در ارتقاي امنيت و حفظ اسناد و سوابق ثبتي دارد.
وي ادامه داد: ايجاد آرشيو الكترونيكي ضمن حذف مراجعه هاي فيزيكي به سوابق، از گردش پرونده جلوگيري مي كند كه اين امر موجب سرعت، دقت و تسهيل در رسيدگي به درخواست ها مي شود .
وي افزود: پرونده هايي كه در حال پيگيري و انجام هرگونه فرآيند ثبتي هستند، بيش از چندين دهه قدمت دارند و آرشيو الكترونيكي بهترين راه حل براي نگهداري طولاني مدت آنهاست.
مديركل ثبت اسناد و املاك آذربايجان غربي گفت: مسوولان اهتمامي جدي در اجراي طرح الكترونيكي پرونده هاي ثبتي دارند تا فعاليت ها تسريع شده و ارائه خدمات به بهترين شكل صورت گيرد.
به گزارش ايرنا 225 دفتر اسناد رسمي و 220 دفتر ازدواج و طلاق در استان آذربايجان غربي فعاليت دارد و به واسطه احراز هويت ديجيتال و الكترونيكي شدن انواع خدمات، جلوي هرگونه سوء استفاده و دستكاري در اسناد گرفته شده و جعل و دخل و تصرف در اسناد نيز به صفر رسيده است.
8135/2093
اروميه- ايرنا- مديركل ثبت اسناد و املاك آذربايجان غربي با اشاره به اينكه 19 ميليون برگ پرونده ثبتي در اين استان آرشيو الكترونيكي شده است، گفت: ايجاد آرشيو الكترونيك از طرح هاي مهم و در دست اجراي سازمان ثبت اسناد و املاك به شمار مي رود.