۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83021407
T T
۰ نفر
استاندار خراسان شمالي: حزب و پارلمان همزاد يكديگر هستند

بجنورد- ايرنا- استاندار خراسان شمالي با بيان اين كه حزب و پارلمان در واقع همزاد يكديگرند، گفت: وجود حزب براي جامعه از نان شب نيز مهم تر است.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان شمالي، محمدرضا خباز روز دوشنبه در ديدار اعضاي خانه احزاب استان با وي اظهار داشت: بدون وجود احزاب، تشكيل پارلمان هم امكان پذير نيست هرچند در گذشته گاهي با احزاب بي تابلو و بدون مسئوليت، پارلمان در كشورمان تشكيل شده است.
وي با بيان اينكه وجود حزب را امري واجب، لازم و ضروري است، افزود: نخستين حزب بعد از دوم خرداد 76 را با همراهي 50 نماينده مجلس تشكيل داديم و هنوز نيز عضو هستم.
وي اظهار داشت: حزبي بودن بايد در جامعه مايه افتخار باشد چرا كه به معناي احساس مسئوليت فرد در اداره كشورش است و مسير توسعه سياسي نيز از مسير احزاب مي گذرد.
استاندار خراسان شمالي گفت: در دولت هاي نهم و دهم بارها گفته شد كه با وجود بسيج و حوزه علميه در كشور به احزاب نيازي نيست كه دنيا به اين حرف خنديد زيرا به كاركردهاي متمايز اين سه نهاد توجهي نكرده بودند.
خباز افزود: بسيج نهادي متعلق به همه آحاد جامعه است و گروه و حزب خاصي نيست و همچنين حوزويان نيز به ترويج و پژوهش در امور ديني مي پردازند در حالي كه احزاب براي اداره كشور برنامه ارائه مي كنند.
وي گفت: همچنين احزاب برنامه هاي خود را در معرض راي مردم مي گذارند و به آموزش نيروها مي پردازند.
خباز اظهار داشت: احزاب بايد نيروهاي خود را پرورش دهند تا زماني كه با راي مردم قدرت را به دست گرفتند، بانك اطلاعاتي از نيروهاي توانمند در اختيار داشته باشند.
وي افزود: حزب ستيزي و حزب گريزي برخي مسئولان تصميم گير و تصميم ساز در گذشته مانع از رشد احزاب در كشور شده است در حالي كه در دنيا احزاب كشورها را اداره مي كنند و اگر برنامه هاي وعده داده شده خود را محقق نكنند، مردم به احزاب ديگر روي مي آورند و نظام آسيبي نمي بيند.
مقام عالي دولت تدبير و اميد در خراسان شمالي گفت: جلب مشاركت مردم در انتخابات هم بايد بر دوش احزاب باشد تا مجبور نشويم در هر انتخابات از شخصيت هاي مهم كشور هزينه كنيم.
خباز همچنين فعاليت خانه احزاب را سبب ساز انسجام فعالان سياسي خواند و از احزاب استان خواست چراغ خانه خود را روشن نگه دارند و درعين حال، حمايت خود را از گسترش برنامه هاي خانه احزاب و تقويت آن اعلام كرد.
اعضاي هيات رئيسه خانه احزاب استان نيز گزارشي از روند شكل گيري و برگزاري انتخابات آن ارائه كرد، همچنين بر لزوم تقويت كار تشكيلاتي و فعال تر شدن احزاب از همه طيف هاي سياسي در استان، اهميت كادرسازي و معرفي نخبگان به مردم و نهاد اجرايي، برگزاري جلسات و همايش هاي حزبي نيز تاكيد شد.
3007/ 6042