۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 83022435
T T
۰ نفر

رئیس جمهوری عسلویه را به مقصد تهران ترك كرد

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 83022435
رئیس جمهوری عسلویه را به مقصد تهران ترك كرد

بوشهر - ایرنا - رئیس جمهوری كه صبح روز سه شنبه برای بهره برداری رسمی از سه طرح پتروشیمی به استان بوشهر سفر كرده بود دقایقی پیش با بدرقه رسمی مسوولان این استان فرودگاه بین المللی خلیج فارس را به مقصد تهران ترك كرد.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام حسن روحانی در این سفر یكروزه سه طرح مهم اقتصادی شامل فاز سوم توسعه پردیس ، متانول مرجان و فاز یك نیروگاه پتروشیمی دماوند را به طور رسمی در پایتخت انرژی كشور افتتاح كرد.
همچنین در این سفر انعقاد قرارداد بین هلدینگ خلیج فارس و مناطق نفت خیز جنوب برای جمع آوری گازهای همراه نفت انجام شد.
*طرح تولید متانول پتروشیمی مرجان با ظرفیت تولید یك میلیون و 650 هزار تن در سال به بهره‌برداری رسید.
در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران حدود 62 میلیون و 150 هزار تن است كه با راه اندازی طرح های جدید این ظرفیت از مرز 65 میلیون و 550 هزار تن در سال عبور می‌كند.
*فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند، شامل نیروگاهی با 12 توربین و واحد بخار است كه ظرفیت تولید 650 مگاوات برق را دارد.
طرح پتروشیمی دماوند، تامین یوتیلیتی و خدمات جانبی مورد نیاز طرح‌های پتروشیمی مانند الفین‌های 5، 11، 12، 14 و 16 و متانول‌های كیمیای پارس خاورمیانه، دنا، سبلان، ونیران، مرجان، دی پلیمر آرین، آرمان متانول، جداسازی اتان، پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مهر، طرح‌های آمونیاك- اوره (نگام، هرمز و لاوان، آمونیاك 2 و توسعه پتروشیمی جم و پلی استایرین پارس را بر عهده دارد.
*فاز سوم آمونیاك و اوره پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید سالانه یك میلیون و 755 هزار تن آمونیاك و اوره با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
با بهره‌برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس، این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و 265 هزار تن اوره و آمونیاك به بزرگترین تولیدكننده این محصولات در منطقه خاورمیانه و جهان تبدیل می‌شود.
رئیس جمهوری را در این سفر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، امیر حاتمی وزیر دفاع، خانم شاهدانی قائم مقام وزیر نفت و نوروز زاده معاون مدیرعامل صنایع ملی پتروشیمی همراهی كردند.
رئیس جمهوری در این سفر با حضور در جمع مسوولان ،مدیران ، متخصصان و فعالان اقتصادی در سالن پتروشیمی جم سخنرانی كرد.
7212/6045