۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 83022788
T T
۰ نفر
دانش آموزان دلیجانی در جشنواره  كشوری نوجوان سالم برتر شدند

خمین - ایرنا - سرپرست آموزش و پرورش دلیجان گفت: دانش آموزان این شهرستان رتبه اول مرحله كشوری هفتمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم را كسب كردند.

«مهدی دلاوری» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دانش آموزان «ذبیح اله انصاری» و «آیدین شفیعی» در بخش فیلم كوتاه موفق به كسب رتبه اول مرحله كشوری هفتمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم شدند.
وی اظهارداشت: جشنواره نوجوان سالم با هدف ترویج و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در 2 بخش خلاقیت‌های دانش آموزی و ابتكارات مدرسه‌ای برگزار شد.
دلاوری ادامه داد: دربخش خلاقیت‌های دانش آموزی، دانش‌آموزان آثار خود در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر در قالب‌های مقاله، عكس، نقاشی، فیلم كوتاه، روزنامه دیواری، نرم افزار و چندرسانه‌ای ارائه دادند.
سرپرست آموزش و پرورش دلیجان گفت: در بخش ابتكارات مدرسه‌ای نیز فرهنگیان، آثارشان را در قالب‌ الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در كلاس درس، محصولات و منابع كمك آموزشی و فرهنگی پیشگیری و طرح‌های ابتكاری پیشگیری ارائه كردند.
دلاوری گفت: آثار دانش آموزان و همكاران فرهنگی برگزیده در مرحله استانی این جشنواره به دبیرخانه‌ جشنواره در تهران ارائه شد كه پس از داوری، نتایج آن به استان فارس به عنوان میزبان مرحله كشوری اعلام شد.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری بیش از 120 اثر از دانش آموزان در هفتمین جشنواره نوجوان سالم در سه محور اصلی پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد و پیشگیری از خشونت از دلیجان به مرحله استانی راه یافتند.
سرپرست آموزش و پرورش دلیجان گفت: 10 اثر از مجموع آثار رتبه اول تا سوم استانی را كسب كردند.
دلاوری اظهار داشت:‌ هفتمین جشنواره ملی نوجوان سالم در شهریور ماه در شیراز برگزار شد.
شهرستان دلیجان دارای 9 هزار نفر جمعیت دانش آموزی است.
7727/6013/