۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۰۳
کد خبر: 83024306
T T
۰ نفر

معاون وزیر ارشاد

دیپلماسی فرهنگی ایران توسعه می یابد

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۰۳
کد خبر: 83024306
دیپلماسی فرهنگی ایران توسعه می یابد

شهركرد- ایرنا- معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه دپیلماسی فرهنگی را از برنامه های این وزارتخانه دانست و گفت: برنامه هایی در این زمینه تدوین شده تا حضور هنرمندان در عرصه های بین المللی گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر كاراندیش جهارشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران در بروجن، یكی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بهبود مستمر فضای كسب و كار هنر و فرهنگ اعلام كرد و افزود: در این زمینه موانع بهبود كسب و كار فرهنگ و هنر احصا و شناسایی شده و برای رفع آن برنامه لازم تدوین شده است.
وی با بیان اینكه اگر به توسعه فرهنگی دست پیدا نكنیم، نمی توان به توسعه پایدار در حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی رسید، تاكید كرد: توسعه فرهنگی زیر ساخت و بستر توسعه همه جانبه است و این شعار نیست.
كاراندیش گفت: براساس برنامه دولت تدبیر و امید توسعه فرهنگ و هنر برای تحقق عدالت فرهنگی جشنواره های مختلف در استان ها برگزار می شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یكی از كارهای این وزارتخانه را توجه به اقتصاد خلاق دانست و افزود: بهبود مستمر محیط كسب و كار در فرهنگ و هنر از سوی وزارتخانه دنبال می شود.
به گفته وی، جامعه به این نتیجه رسیده است كه اقتصاد خلاق و فرهنگ و هنر به اندازه اقتصاد صنعتی پوباست.
كاراندیش افزود: موسیقی ایرانی برگرفته از بطن جامعه از جمله موسیقی كشاورزی، برزگری، صیادی و امور زندگی روزمره است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: توسعه فرهنگی باعث توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می شود.
اقبال عباسی در این آیین افزود: حق شهرستان بروجن است كه جشنواره منطقه ای با هنرمندان 17 استان در آن برگزار شود، زیرا این شهرستان از پتانسیل بالایی برخوردار است.
وی اظهار داشت: زمانی توسعه سیاسی را لازمه كشور می دانستند و توسعه را در گرو اقتصاد عنوان می كردند، اما توسعه فرهنگی، توسعه همه جانبه را شامل می شود.
نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این شهرستان یك منطقه نخبه پرور است و در حوزه فرهنگ و هنر همواره نقش آفرین بوده است.
خدیجه ربیعی فرادنبه افزود: بخش حوزه اقتصادی در فرهنگ و هنر باید جدی گرفته شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این بخش توجه لازم را داشته باشد.
به گفته وی، موسیقی ایرانی و موسیقی اقوام ، هویت فرهنگی كشور است و می تواند نقش مهمی در ایجاد اتحاد اقوام ایفا كند.
به گزارش ایرنا، در این جشنواره كه با حضور هنرمندان 17 استان زاگرس نشین كشور از یازدهم شهریورماه آغاز شده بود با معرفی برترین ها در بخش تكنوازی و گروه نوازی پس از چهار روز برگزاری به كار خود پایان داد.
شهرستان بروجن در 60 كیلومتری شهركرد مركز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
2097/6021
۰ نفر