۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83024831
T T
۰ نفر

2 طايفه در قلعه گنج آشتي كردند

۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83024831
2 طايفه در قلعه گنج آشتي كردند

جيرفت - ايرنا - با ميانجيگري فرماندار و امام جمعه قلعه گنج بين 2 طايفه بزرگ كرمي و دادخدايي در اين شهرستان صلح و آشتي ايجاد شد.

عطا ناوكي فرماندار قلعه گنج روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: چند روز قبل پس از نزاع و درگيري بين چند نفر از جوانان طايفه هاي كرمي و دادخدايي بين اين 2 طايفه اختلافاتي ايجاد شد.
وي ادامه داد: به دليل احتمال گستردگي اختلاف و جلوگيري از ادامه درگيري و نزاع، نشست هماهنگي به منظور حل و فصل اختلافات موجود بين اين 2 طايفه با حضور سران طوايف دادخدايي و كرمي، امام جمعه، دادستان عمومي و انقلاب و جمعي از معتمدين محلي اين شهرستان برگزار شد.
فرماندار قلعه گنج در پايان اين نشست با همراهي بزرگان و ريش سفيدان صورتجلسه سازش را تنظيم و به امضاي حاضران رسيد.
ناوكي با بيان اين مطلب كه احساس امنيت در بين مردم بزرگترين نعمت است و بايد قدر اين موهبت را بدانيم افزود: با توجه به موقعيت منطقه قلعه گنج به عنوان شهر پايلوت اقتصاد مقاومتي، لزوم ايجاد صلح و دوستي در ميان طوايف و قبايل ضروري است.
وي ادامه داد: رويكرد اصلي شوراي تامين اين شهرستان ايجاد صلح و وحدت بين طوايف و تحقق امنيت پايدار است كه با هماهنگي و تعامل بسيار خوبي كه امروز بين سران و بزرگان قبايل و مسئولان شهرستان وجود دارد اين مهم تحقق يافته است.
طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتي با تكيه بر توانمندي هاي منطقه و همكاري مردم قلعه گنج در اين شهرستان در دست اجراست.
اين شهرستان آخرين نقطه استان كرمان است كه در فاصله 430 كيلومتري مركز استان قرار دارد.
7450/7429/ 5054