۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۸
کد خبر: 83026598
T T
۰ نفر

2 صياد غير مجاز در بيجار دستگير شدند

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۸
کد خبر: 83026598
2 صياد غير مجاز در بيجار دستگير شدند

سنندج - ايرنا - رئيس حفاظت محيط زيست بيجار از دستگيري 2 صياد كه به صورت غير مجاز اقدام به صيد ماهي در درياچه سد تلوار مي كردند، توسط محيطبانان خبر داد.

صادق شهنواز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: صيادان خاطي بامداد امروز در درياچه سد تلوار مشغول صيد ماهي بودند كه توسط نيروهاي يگان حفاظت شناسايي و دستگير شدند.
وي افزود: از اين 2 صياد متخلف 184 قطعه ماهي و يك رشته تور سدي كشف و ضبط شد و اين دو نفر به منظور اعمال قانون پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي ارجاع شدند.
شهنواز با بيان اينكه صيد غيرمجاز هر قطعه ماهي حدود 50 هزار ريال جريمه دارد، تاكيد كرد: اين صيادان دستگير شده در مجموع بايد 9 ميليون و 200 هزار ريال بابت ضرر و زيان به عنوان جريمه پرداخت كنند هر چند اين جريمه ها بازدارنده نيست.
وي يادآور شد: صيادان متخلف يقين بدانند در صورت دستگيري با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي خواهند شد تا از لحاظ جنبه عمومي جرم نيز قانون در خصوص آنها اعمال شود.
رئيس حفاظت محيط زيست بيجار اضافه كرد: هر گونه صيد ماهي با تور كشي در سدها تخلف از قانون منع صيد ماهي محسوب مي شود و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.
وي گفت: يگان حفاظت محيط زيست شهرستان بيجار در مناطق حفاظت شده و درياچه سدها مستقر و در حال پايش مداوم منطقه هستند تا از هر گونه صيد ماهي جلوگيري و در صورت مشاهده متخلفان طبق قانون نسبت به دستگيري آنان اقدام كنند.
شهنواز از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد سودجو در انجام عمليات شكار و صيادي غيرقانوني با شماره تماس 0873822230 موضوع را به ماموران يگان حفاظت اين اداره اطلاع دهند.
سد تلوار با حجم مخزن 500 ميليون متر مكعب بر روي رودخانه تلوار احداث شده و اكنون 72.4 ميليون متر مكعب آب در آن ذخيره شده است، اين سد در 35 كيلومتري شرق بيجار و در جاده بيجار - همدان قرار دارد.
7350/9102