۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۵۱
کد خبر: 83027016
T T
۰ نفر

كارگروه بررسي مشكلات عشاير آبادان تشكيل شد

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۵۱
کد خبر: 83027016
كارگروه بررسي مشكلات عشاير آبادان تشكيل شد

آبادان - ايرنا - سرپرست فرمانداري ويژه آبادان گفت:كارگروه عشايري به منظور بررسي مسايل و مشكلات آنان در بخش كشاورزي، آب و صيادي با حضور مسئولان ، شيوخ و سران عشاير شهرستان آبادان در اين فرمانداري تشكيل شد.

به گزارش ايرنا سيدزين العابدين موسوي شنبه در ديدار كه بيش از 100 نفر از سران عشاير منطقه حضور داشتند اظهار داشت:اين كارگروه ضمن بررسي مشكلات در بخش صيادي و كشاورزي راهكار مناسب براي رفع مشكلات را تدوين و ارائه مي كند.
وي ضمن تشريح سياست هاي دولت براي خدمت رساني به مرزنشينان و مرزداران افزود:عشاير مرزدار نقش مهمي در حفظ امنيت كشور دارند و نقش آنها در هشت سال دفاع مقدس بر هيچ كسي پوشيده نيست.
موسوي ضمن بيان تلاش هاي استاندار خوزستان براي تامين آب مورد نياز نخلستان هاي آبادان در مرحله اول و دوم بيان داشت: مرحله سوم تامين آب نخلستان هاي آبادان از پشت سد دز رها سازي شده و تا 2 روز آينده اين آب به منطقه مي رسد.
وي بر رعايت سهميه در نظر گرفته شده براي زمين هاي كشاورزي تاكيد كرد و گفت:كشاورزان به گونه اي برداشت آب را مديريت كنند تا آب به تمام نخلستان هاي منطقه برسد.
سرپرست فرمانداري ويژه آبادان گفت:بخش زيادي از خط لوله انتقال طرح غدير به روستاهاي آبادان تكميل شده و در آينده نزديك با بهره برداري از اين خط آب غدير به تمام روستاهاي منطقه منتقل مي شود.
به گزارش ايرنا در اين جلسه 10 نفر از شيوخ عشاير شهرستان آبادان به عنوان اعضاي كارگروه بررسي مشكلات عشاير از سوي سران عشاير انتخاب شدند.
در اين جلسه بيژن ربيعي معاون سياسي اجتماعي فرمانداري ويژه آبادان و جمعي از مسئولان محلي نيز حضور داشتند.
3015/6068