۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۵۰
کد خبر: 83027879
T T
۰ نفر
هنرمندان صنايع دستي اصفهان از داشتن مجتمع تخصصي محرومند

اصفهان - ايرنا - معاون صنايع دستي مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان گفت: اين شهر عنوان شهر جهاني صنايع دستي را در اختيار دارد اما هنرمندان آن از داشتن يك مجتمع تخصصي براي نمايش و عرضه آثار خود محروم هستند.

به گزارش ايرنا، جعفر جعفرصالحي روز يكشنبه در آئين گشايش نوزدهمين نمايشگاه ملي صنايع دستي در اصفهان با اشاره به اهميت فروش و بازاريابي محصولات صنايع دستي افزود: نبود چنين بنايي در اصفهان، تنگناهايي را براي نمايش، عرضه و فروش آثار هنرمندان اين خطه ايجاد كرده است.
وي با بيان اينكه براي ايجاد چنين مجموعه اي برنامه ريزي كرده ايم، اضافه كرد: يافتن بازارهاي جديد زمينه افزايش توليد و فروش صنايع دستي را افزايش مي دهد و به رشد و توسعه اين بخش كمك كند.
معاون مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان اضافه كرد: احداث مجتمع تخصصي صنايع دستي در اين استان به عرضه و فروش صنايع دستي اين خطه كمك مي كند و شرايط مالي هنرمندان شهر جهاني صنايع دستي را بهبود مي بخشد.
وي خاطرنشان كرد: به رغم نوسانات اخير بازار، بهترين آمار فروش صنايع دستي طي دو سال اخير مربوط به اصفهان بوده و رضايت مشتريان را نيز در پي داشته است.
جعفرصالحي به ظرفيت بالاي اصفهان در توليد صنايع دستي اشاره كرد و گفت: افزون بر 20 درصد غرفه هاي نمايشگاه صنايع دستي كه چندي پيش در تهران برگزار شد متعلق به اين خطه بود.
معاون اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان توسعه صنايع دستي روستايي و عشايري را نيز ضروري دانست و گفت: روستاها و عشاير مهد اين صنايع هستند، بنابراين براي توجه به صنايع دستي روستاها و عشاير و گسترش آنها برنامه ريزي و تلاش خواهيم كرد.
وي در ادامه به توسعه تجارت الكترونيك در صنايع دستي استان اصفهان اشاره كرد و گفت: 30 شركت تجارت الكترونيك در اين استان صنايع دستي اين خطه را در بازارهاي داخلي و خارجي عرضه مي كنند.
همچنين محمد حسين قورچاني مدير مركز خلاقيت و فناوري هاي نوين شهرداري، ايده هاي نو و كاربردي كردن آنها در توليد صنايع دستي را در افزايش فروش صنايع دستي تاثيرگذار دانست و خواستار توجه هنرمندان و دست اندكاران صنايع دستي به اين موضوع شد.
به گزارش ايرنا، نوزدهمين نمايشگاه ملي صنايع دستي روز يكشنبه در باغ موزه چهلستون اصفهان گشايش يافت.
اين نمايشگاه كه آثار هنرمندان كشور را در 100 غرفه به نمايش گذاشته است با هدف معرفي و توسعه هرچه بيشتر صنايع دستي كشورمان به مدت 6 روز ( تا 23 شهريور ) برپاست.
از ۶۰۲ رشته صنايع دستي شناسايي شده در دنيا ۲۹۹ مورد مربوط به ايران و از اين تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاريخي و هنرپرور اصفهان است.
خاطرنشان مي شود؛ شوراي جهاني صنايع دستي روز چهاردهم شهريور 1394، اصفهان را از بين 6 شهر جهان كه نامزد ثبت جهاني صنايع دستي شده بودند به عنوان شهر جهاني صنايع دستي برگزيد.
6020 / 2093