۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83029003
T T
۰ نفر

وزیر راه سند آمایش مراكز لجستیك كشور را ابلاغ كرد

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83029003
وزیر راه سند آمایش مراكز لجستیك كشور را ابلاغ كرد

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی سند آمایش مراكز لجستیك كشور و همه اطلاعات لازم برای ایجاد انواع این مراكز را به سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان راهداری و همچنین شركت‌های راه‌آهن و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ابلاغ كرد.

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در این ابلاغیه به دستگاه های یاد شده تاكید كرده است كه با توجه به مشخصات پهنه‌های تعیین‌ شده برای مراكز لجستیك، گزارش‌های آن به صورت دوره‌ای به دبیرخانه ستاد مركزی ارسال شود.
به گزارش ایرنا، سند آمایش مراكز لجستیك در دومین نشست «ستاد مراكز لجستیك كشور» در 30 مرداد ماه امسال به تصویب رسید.
طبق این سند مركز لجستیك محدوده مشخصی است كه به منظور تجمیع فعالیت‌های مرتبط با لجستیك و حمل و نقل كالا در بعد داخلی یا بین‌المللی و در جهت بهینه‌سازی فرآیندها و كاهش هزینه‌ها ایجاد می‌شود.
طبق این سند بندر دریایی، شهر لجستیك، دهكده لجستیك، پارك لجستیك، مركز لجستیك مرزی، پایانه بار و انبار و مركز توزیع محلی از انوع مراكز لجستیك تصویب شده به شمار می‌روند.
پیش از این وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت تشویق رقابت در مراكز لجستیك تاكید كرده بود هنگام واگذاری مدیریت و بهره‌برداری این مراكز به بخش خصوصی، باید تمهیداتی ایجاد شود كه از انحصار در این زمینه جلوگیری شده و رقابت تشویق شود.

اقتصام**1108*1961*
۰ نفر