به گزارش ایرنا، شركت هواپیمایی قشم ایر در پی انتشار خبر توقف همكاری فرودگاه مشهد با این شركت عنوان كرد: پرواز شماره 2217 شركت هواپیمایی قشم ایر در 18 شهریور ماه به علت نقص فنی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) زمینگیر شد و تیم فنی این شركت اقدام به بررسی نقص فنی كرد.
در این جوابیه آمده است: پرواز جایگزینی كه برای انجام این پرواز درنظر گرفته شده بود می بایست از فرودگاه نجف به مشهد اعزام می شد كه به دلیل بروز مشكلات و نبود امكانات مناسب هندلینگ در فرودگاه نجف این پرواز با تاخیر انجام شد.
جوابیه مزبور می افزاید: به منظور حفظ ایمنی مسافران و رعایت استانداردهای بین المللی، با هماهنگی نماینده سازمان هواپیمایی كشوری در فرودگاه مشهد و با توجه به اتمام زمان مجاز عملیات پروازی، باید كروی پروازی جدید جایگزین می شد كه این اقدام نیز انجام شد.
در این جوابیه در باره اسكان مسافران در هتل نیز آمده است: مسئولان ایستگاه قشم ایر در فرودگاه مشهد با هتل های موجود در شهر تماس گرفتند ولی امكان اسكان 300 مسافر عرب زبان در یك هتل امكانپذیر نبود كه با توجه به ابراز تمایل مسافران برای استقرار در فرودگاه به منظور جلوگیری از اتلاف وقت، تمام مسافران توسط این شركت به جایگاه اختصاصی مسافران ویژه فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل و پذیرایی شدند.
براساس این جوابیه، پرواز مزبور ساعت 10 و 15 دقیقه امروز به مقصد نجف انجام شد.
جوابیه مزبور افزوده است: مسئولیت تصمیم گیری در باره كاركنان شركت هواپیمایی قشم ایر در تمام ایستگاه ها بر عهده این شركت است و در صورت بروز مشكل، مسئولان مربوطه طبق قانون سازمان هواپیمایی كشوری و با هماهنگی مراجع ذیصلاح قانونی به موضوع رسیدگی می كنند و ارگان دیگری حق مداخله و اظهار نظر ندارد.
مدیركل فرودگاههای خراسان رضوی امروز طی خبری اعلام كرد: از ادامه كار رئیس ایستگاه شركت هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه مشهد به دلیل رعایت نشدن حقوق مسافران پرواز مشهد - نجف كه بیش از ٢٠ ساعت تاخیر داشت، جلوگیری شده است.
7505/ 6053
مشهد- ایرنا- شركت هواپیمایی قشم ایر روز دوشنبه طی جوابیه ای به خبر منتشر شده صبح امروز، با عذرخواهی از مسافران پرواز شماره 2217 مشهد - نجف اعلام كرد طبق قوانین سازمان هواپیمایی كشوری آمادگی پرداخت خسارت به مسافران این پرواز را دارد.