۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
کد خبر: 83029732
T T
۰ نفر

موزه تخصصی كودك در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
کد خبر: 83029732
موزه تخصصی كودك در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

ارومیه- ایرنا- مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: نخستین موزه تخصصی كودك منطقه شمال غرب كشور در این استان راه اندازی می شود.

جواد زاهدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجوز احداث این موزه از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور دریافت و مراحل طراحی آن در پنج غرفه به پایان رسیده است.
وی با اشاره به اینكه مراحل ساخت این موزه در محل كانون پروش فكری ارومیه آغاز شده است، اضافه كرد: این فضای فرهنگی در دهه فجر سال جاری یا اردیبهشت سال 1398 همزمان با بیست و هشتم اردیبهشت «روز جهانی موزه و میراث فرهنگی» افتتاح می شود.
به گفته وی این موزه در فضای مازاد مجتمع شهید رسول فرخی كانون ارومیه كه تنها چند بار در سال استفاده می شد، در مساحتی نزدیك به 500 مترمربع با غرفه های خط و الفبا، تاریخ زمین، سیارگان، آموزش و فرهنگ مردم راه اندازی می شود.
زاهدی بیان كرد: آشنایی با تاریخچه تحولات حوزه كودك، احترام به پیشینه تاریخی و ایجاد زمینه مناسب برای تحقیق كودكان از دلایل راه اندازی این موزه به شمار می رود.
وی افزود: كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آذربایجان غربی 53 سال قدمت دارد و وسایل و ابزارهای استفاده شده طی این نیم قرن و افتخارات كسب شده توسط اعضا نیز در این موزه به نمایش در می آید.
وی اضافه كرد: نمایشگاه دایمی تولیدات آثار هنری اعضای كانون نیز به عنوان یك پیوست فرهنگی این موزه راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا 23 مركز ثابت و 10 مركز سیار، روستایی و پستی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب كودكان و نوجوانان به مطالعه كتاب ارائه می كنند.
كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان این استان با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به كودكان و نوجوانان است.
7129/2093