۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۰۵
کد خبر: 83031480
T T
۰ نفر
يكصد موتورسوار قانونمند در يزد كلاه ايمني هديه گرفتند

يزد - ايرنا - آيين اهداء كلاه ايمني رايگان به يكصد موتورسوار قانونمند روز چهارشنبه با حضور فرمانده انتطامي استان يزد و جمعي از مسئولان و شهروندان يزدي برگزار شد.

در اين آيين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي(راهور) يزد گفت: بخش قابل توجهي از تلفات انساني حوادث رانندگي مربوط به موتورسواران است كه به منظور فرهنگ سازي و جلوگيري از ضربه مغزي به موتورسواران هنگام تصادفات طرح اهداء كلاه ايمني در استان اجرا مي شود.
سرهنگ محمدپورشمس افزود: فرهنگ سازي براي استفاده تمامي موتورسواران از كلاه ايمني به همكاري مردم، همراهي رسانه ها و فعاليت نهادهاي فرهنگي و آموزشي نياز دارد.
وي خاطر نشان كرد: خانواده ها بايد بر نحوه استفاده فرزندانشان از موتورسيكلت نظارت داشته باشند تا شاهد كاهش حوادث احتمالي در اين بخش باشيم.
در اين آيين يكصد كلاه ايمني به موتور سوران بسيجي و قانونمند شهر يزد اهداء شد.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي يزد پيش از اين از مجروح شدن افزون بر يكهزار نفر در سوانح رانندگي استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.
پورشمس در جريان بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) مركز يزد در اواخر تيرماه 1397 اظهار داشت: اين رقم، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزايش پنج درصدي روبرو بوده است.
وي با اين حال از كاهش 19 درصدي تعداد تصادفات منجر به فوت و كاهش 23 درصد فوت ناشي از سوانح رانندگي در همين مدت خبر داد.
پورشمس تعداد موتور سيكلتهاي استان را حدود 400 هزار دستگاه اعلام كرده بود كه 240 هزار دستگاه از آنها شماره گذاري شده است.
7536/ 6014/