۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۰۴
کد خبر: 83031940
T T
۰ نفر

4 سینما در خراسان شمالی راه اندازی می شود

۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۰۴
کد خبر: 83031940
4 سینما در خراسان شمالی راه اندازی می شود

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت امور هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: امسال چهار سالن سینمایی در چهار شهر استان راه اندازی می شود كه با این اقدام، تمام شهرستان های این دیار در شمالشرق كشور صاحب سالن سینما خواهند شد.

ابوالحسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال سالن سینمایی در شهرهای گرمه، جاجرم، فاروج و راز تجهیز و راه اندازی می شود.
وی افزود: رویكرد دولت، ایجاد و راه اندازی سالن های سینما توسط بخش خصوصی است اما تلاش داریم تا با تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری، سالن های سینمایی در این مجتمع ها دایر شود.

* پیگیری برای احیای 2 سینما در بجنورد
حیدری از تلاش های شهرداری بجنورد برای احیای 2 سینما در این شهر خبر داد و گفت: شهرداری بجنورد تلاش دارد تا سینما « قدس» و «سعدی » در مركز استان راه اندازی شود و البته این امر نیازمند كسب موافقت های كمیسیون ماده پنج است.
وی تصریح كرد: در این طرح، مجتمع سینمایی در زمین های ارتش اجرا می شود كه وسعت آن پنج هزار متر مربع عنوان شده است.

* حمایت از بخش خصوصی
سرپرست معاونت امور هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه بخش خصوصی برای ایجاد و راه اندازی سالن های سینمایی حمایت می شود خاطرنشان كرد: سینما عمیق در بجنورد دارای 2 سالن است كه در 50 سال گذشته برای نخستین بار توسط بخش خصوصی دایر شده است و چهار سالن سیمنایی نیز در مجتمع طلای سفید در حال ساخت و راه اندازی است كه بستری دیگر برای ارتقای بهره مندی شهروندان از برنامه های فرهنگی فراهم می شود.
وی گفت: در یك سال گذشته 75 فیلم در سالن های سینمایی استان اكران شده است كه نسبت به مدت مشابه گذشته، بیش از 30 درصد رشد داشته است.
حیدری تصریح كرد: از روز سینمای پارسال تا 21 شهریورماه امسال، سینماهای استان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال فروش داشته اند و در این مدت 165 هزار نفر از مردم استان به تماشای فیلم نشسته اند.
حیدری درباره حمایت از فیلم سازان در استان اظهار داشت: سال گذشته 400 میلیون ریال برای كمك و رونق فعالیت های سینمایی استان، به انجمن سینمای جوان استان كمك شده است تا برای خرید تجهیزات و امكانات مورد نیاز اقدام شود.
وی گفت: رویكرد ما كمك به توان و مهارت فیلم سازان استان است و در این زمینه فیلم سازان در قالب اكران فیلم هنر و تجربه در محل سینما عمیق گرد هم می آیند و با نقد و بررسی آثار، از توان هم استفاده می كنند و در مجموع با اقدامات انجام شده، فرآیند فیلم سازی در استان روند رو به رشد و خوبی داشته است.
سرپرست معاونت امور هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در یك سال گذشته 2 میلیارد ریال برای كمك به تولیدات سمعی و بصری استان به تولید كنندگان این آثار مساعدت شده است.
7185/ 6042