۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲
کد خبر: 83032860
T T
۰ نفر

شكوه بیعت در اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲
کد خبر: 83032860
شكوه بیعت در اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی

تهران- ایرنا- بزرگترین اجتماع مادران عاشورایی و شیرخوارگان حسینی امروز جمعه مصادف با چهارم محرم به پاسداشت مقام كوچكترین شهید كربلا در مصلای تهران همزمان با سراسر كشور رقم خورد.

به گزارش ایرنا این همایش از نخستین ساعات امروز با حضور پرشور مادران و فرزندانی كه دل در گرو عشق به اهل بیت (ع) و عزم در مسیر اسلام و ائمه دارند، آغاز شد، مادران به عشق كودك6 ماهه امام حسین (ع) لباس سبز و سفید بر تن فرزندان كرده و بر پیشانی آنها سربند یا علی اصغر (ع) زدند.
همایش شیرخوارگان حسینی كه امروزه به اجتماعی بین المللی مبدل شده به روال سال های گذشته با شكوهی بیشتر برگزار شد تا باز هم فرزندان به عشق امام حسین (ع) و همراه با فریاد یا حسین (ع) بر سردست ها بلند و در ارادت به ساحت ائمه بیمه شوند.
تواشیح و مدیحه خوانی نوجوانان، شعرخوانی شعرا، فرزندان شهدا و مرثیه خوانی از برنامه های این همایش حسینی در چهارمین روز محرم بود.

**با همسران و فرزندانتان دوست باشید
امام جمعه موقت تهران به عنوان سخنران این همایش گفت: انسان دارای مقام سیادت و مدیریت است و مقام مسئولیت خانواده را مردان عهده دارند كه باید در برابر خانواده خویش پاسخگو باشند و از تمام توان و ظرفیت علمی، اخلاقی، مدیریتی و اقتصادی خود برای استحكام و اعتلای خانواده بهره بگیرند.
حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد افزود: مسئولیت مشترك زن و شوهر آن است كه راه را برای تربیت و تعالی خانواده خود هموار كنند، مردان مسئولیت خانواده و زنان مسئولیت خانه خویش را بر عهده دارند، زنان باید خانه خود را آنگونه كه مورد رضای خداوند است سامان دهند.
وی گفت: زنان جامعه ما باید خانه را آنگونه كه مورد انتظار رهبری است، خانه انقلابی آراسته به نور تقوا و نورانی به كالاهای ایرانی و استقامت و صرفه جویی بسازند، امروز شرایط اقتصادی كشور اقتضا می كند مادران و خواهران ما از هر اسرافی دوری كرده و با صرفه جویی و مدیریت صحیح، نظام خانواده را در راه استحكام نظام سامان دهند.
ابوترابی فرد افزود: مدیریت خانه به دست زنان سپرده شده و خانه مهد تربیت انسان است، جامعه انسانی در سایه استحكام نظام خانواده و اصلاح آن و در پرتو آموزه های علمی و روحانی به تعالی می رسد.
وی گفت: خانه راه تعالی خانواده و جامعه است باید به این نهاد توجه ویژه ای داشت، زنان باید خانه را در سایه محبت و عشق و علاقه به یك مدرسه انسان ساز تبدیل كنند و مادران ما از این توانایی برخوردارند كه خانه خود را خانه محبت نموده و در سایه این محبت و علاقه راه را برای استحكام آن فراهم نمایند.
ابوترابی فرد ادامه داد: این محبت ثمره تربیت دینی و اسلامی است، یك زن وفادار و همسر شایسته از تمام توان و ظرفیت خود برای آراستگی خانه به محبت و عشق و دوستی استفاده می كند.
وی خطاب به زنان گفت: نسبت به همسران و فرزندان ابراز علاقه و دوستی بنمایید تا خانه شما از شر شیاطین در امان باشد، به خانه نورانی به عقل، در تراز قرآنی دست می یابید و انسان در سایه حیات عقلانی به سعادت می رسد باید در خانه شما عقل حاكم باشد نه هوا و هوس و شهوات و امیال و خشم.
ابوترابی فرد گفت: هر قدر می توانید به ظرفیت عقلانی و اندیشه و تفكر خود بیفزایید، معضلات و مشكلات را بررسی و تحلیل بنمایید، بیندیشید و مشورت كنید و در سایه خرد و عقل و اندیشه و تفكر با قلبی آراسته به مودت و محبت و دوستی حركت كنید.
وی دیگر عامل استحكام خانواده را حیات علمی دانست و افزود: مادران هر سخنی می گویند باید مبتنی بر دانش و علم باشد، از یك زن مسلمان آراسته به حجاب انتظار می رود كه از زبان او سخنی كه پشتوانه علمی ندارد شنیده نشود و برای عالم بودن نیازمند مطالعه اید.
وی افزود: مطالعه شما راه را برای مطالعه همسر و فرزندان همواره می كند، خانه زنان اهل مطالعه خانه علم و معرفت و مدرسه و دانشگاه می شود.
ابوترابی فرد گفت: تلاش كنید دانش همسر خوب بودن و مادر خوب بودن را فرا بگیرید، قدم های شما مسجد و جبهه دفاع از حق و دفاع مقدس می سازد، مدافعان حرم تربیت یافتگان در خانه شما هستند، خانه شماست كه انسان سالم تربیت كرده و راه را برای اصلاح جامعه هموار می كند.
وی افزود: باید در خانه این الفت و دوستی و محبت استحكام یابد تا فرزندان شما دوست شما باشند
اگر همسر و فرزندان دوستان صمیمی شما نباشند در معرض آسیب قرار می گیرند، جوانان باید با مادران دوست صمیمی باشند و مادران هم باید به یك دوست باصلاحیت و شایسته برای همسر و فرزند و پدر و مادر و پدر و مادر همسر تبدیل شوند، چنین خانه ای كه محل سكون و آرامش باشد انتظار اسلام و قرآن است.

**اجتماع شیرخوارگان همایش مراقبت از فرزندان است
حاجی عبدالباقی پژوهشگر معارف اسلامی و كارشناس حوزه قرآن نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: در قرآن سوره آل عمران جریانی با عنوان هدیه دادن فرزند برای خداوند به ما معرفی شده كه هم به مادران این آیین و هم به فرهنگ ما اذعان دارد.
وی افزود: لباس سبز و سفید پوشاندن بر فرزندانمان با پیام «كودكان ما فدای علی اصغر (ع)»، نیز یك نوع بخشش است، اگر زمانی كه فرزند در درون مادر در حال پرورش است او را به راه معصومین و خدا هدیه كنیم برای خودش هم بركاتی می آورد.
حاجی عبدالباقی گفت: مانوری كه امروز توسط مادران در اینجا به نمایش در می آید یك نوع مراقبت است، مراقبت از فرزندان، مادری كه دنیا را موقت و مزرعه آخرت می بیند این بینش را در تربیت فرزندش لحاظ می كند.
وی با تاكید بر ورود زنان به امر به معروف و نهی از منكر گفت: بانوان از جهاد معافند اما از امر به معروف و نهی از منكر معاف نشده اند و ممكن است حتی در این راه به شهادت برسد.
این پژوهشگر معارف اسلامی خاطرنشان كرد: این فرهنگ را در خود بپرورانیم و فرزندانمان را هم بر حذر نداریم، چرا كه اگر این امر كاملا تحقق یافته بود امروز شاهد اشاعه انواع شایعات، دروغ و تهمت و افترا در فضای مجازی نبودیم.
برپایی نمایشگاهی از مجموعه عكس‌های مراسم شیرخوارگان حسینی سال‌های گذشته با نام «قاب ارادت» و نمایشگاهی از آثار برگزیده مسابقه عكس «من و دوست اربعینی‌ام» در حاشیه همایش شیرخوارگان در كنار استقرار نیرو‌های اورژانس و آتش نشانی و اتاق مادر و كودك از برنامه های جنبی همایش امسال بود.
فراهنگ**3009** 1701
۰ نفر