۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83032903
T T
۰ نفر
نوشت افزار در اهواز گران شده اما كمبودي وجود ندارد

اهواز - ايرنا - رييس اتحاديه كتاب و نوشت افزار اهواز گفت: نوسانات بازار در سطح كشور، بر فروش نوشت افزار در اهواز نيز تاثير داشته اما در سطح واحدهاي صنفي كمبودي نداريم.

فريد اسدي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: با نزديك شدن به ايام بازگشايي مدارس قيمت نوشت افزار در سطح كشور معمولا با افزايش قيمت همراه بوده اما دليل عمده گراني در اين زمينه نوسانات قيمت در سراسر كشور ازجمله اهواز است.
وي با بيان اينكه به دليل افزايش قيمت ها، قدرت مردم براي خريد نوشت افزار نيز كمتر شده گفت: فروشندگان نوشت افزار بايد در درج قيمت كالاهاي خود قوانين و مقررات را رعايت كنند، و شهروندان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با سامانه 124 تماس بگيرند.
عضو اتاق اصناف اهواز، ادامه داد: تاكنون در زمينه محصولات نوشت افزار احتكار و يا قاچاق در بازار ديده نشده است.

*خوزستان فاقد كارخانه توليد نوشت افزار
اسدي گفت: با وجود يك ميليون جمعيت دانش آموزي درخوزستان اين استان كارخانه توليد نوشت افزار ندارد و معمولا كالاهاي مورد نياز در اين حوزه يا وارداتي است و يا از ساير شهرها از جمله تهران، اصفهان و تبريز تامين مي شود.
وي ادامه داد: هم اكنون كارخانه هاي داخلي توليد نوشت افزار با كمبود مواد اوليه روبه رو
هستند و لازم است تا پتروشيمي ها نسبت به رفع اين مشكل اقدام كنند.
رييس اتحاديه كتاب و نوشت افزار اهواز با اشاره به اينكه هم اكنون فصل اصلي فعاليت و فروش نوشت افزار است است، بيان داشت: بازار در مقطع فعلي با كمبود روبه رو نيست اما اگر اين روال در تامين مواد اوليه كارخانه ها ادامه داشته باشد، در چندماه آينده مشكل پيش خواهد آمد و به تبع آن فروشندگان نوشت افزار در خوزستان نيز دچار كمبود مي شوند.

* نمايشگاه هاي فروش نوشت افزار در ملي حفاري و نفت مجوز ندارند
رييس اتحاديه كتاب و نوشت افزار اهواز بيان داشت: شركت هاي ملي حفاري و نفت با نصب تابلوهاي بزرگ تبليغاتي در اهواز خبر از برگزاري نمايشگاه نوشت افزار كرده اند در صورتي كه برپايي آن بدون مجوز بوده، وهرگونه فروش نوشت افزار بايد بر اساس مجوز اين اتحاديه باشد.
اسدي همچنين با درخواست از خانواده ها براي خريد نوشت افزار ساخت داخل در راستاي حمايت از توليد داخلي ،افزود: محصولات داخلي در چند سال اخير از كيفيت قابل قبولي برخوردار شده اند.
وي درباره الصاق برخي تصاوير خارجي روي نوشت افزار بيان داشت: بيشتر توليد دفاتر در داخل كشور انجام مي شود و به همين خاطر استفاده از تصوير شخصيت هاي كارتوني خارجي كاهش پيدا كرده است.
وي يادآور شد: هرگونه عرضه دفتر با تصاوير ممنوعه تخلف محسوب مي شود و در صورت مشاهده با واحد خاطي برابر قوانين و مقررات برخورد خواهد شد.
گفتني است، وزارت آموزش و پرورش ورود نوشت افزار خارجي به ويژه با نماد غربي در مدارس را ممنوع اعلام كرده است.
7148/ 6037