۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۴۲
کد خبر: 83034245
T T
۰ نفر

سیستم ثبت اسناد كشور، اجازه جعل هویت را نمی دهد

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۴۲
کد خبر: 83034245
سیستم ثبت اسناد كشور، اجازه جعل هویت را نمی دهد

اصفهان-ایرنا- معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: زمینه های ارتكاب تخلف و جعل در این سازمان از بین رفته و سیستم ثبت اسناد كشور، دیگر اجازه جعل هویت را نمی دهد.

به گزارش ایرنا، احمد تویسركانی روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان مناطق ثبت اسناد و املاك شمال و شرق اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: زمینه های ارتكاب تخلف و جعل در سازمان ثبت از بین رفته است، زیرا در گذشته جعل هویت مشكلات فراوانی را ایجاد می كرد ولی امروز سیستم های موجود، دیگر اجازه این كار را نمی دهد.
رئیس سازمان ثبت و اسناد یادآور شد: با اِسكن انگشت و فراخوان بانك هویتی اشخاص، امكان ارتكاب جعل نیز از بین رفته است.
وی اظهار داشت: در گذشته، برخی از تخلفات در حوزه ثبت شركت ها ناشی از تعیین نام بود كه باید در دفاتر جستجو می شد كه این امر هم اكنون به بانك هویتی تبدیل شده و در بستر اینترنت در اختیار عموم قرار گرفته است.
معاون قوه قضاییه تصریح كرد: سعی ما این است كه روش های ارتكاب جرم از بین برود و ارزیابی جامعه هم این است كه بسیاری از زمینه های تخلف از بین رفته است.
وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاك با اصلاح و استقرار سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری خود، تفاوت چشمگیری نسبت به گذشته پیدا كرده است.
تویسركانی افزود: پایش و بازرسی های مستمر، هم اینك در دستور كار سازمان ثبت استاد و املاك قرار دارد تا اگر نقص و اشكالی هم در كار وجود داشته باشد، مرتفع شود.
معاون رئیس قوه قضاییه اضافه كرد: وضعیت این دستگاه از نظر سرعت در خدمت به مردم، امكان شفافیت، جستجو و حفظ سوابق و ثبت مالكیت، ارتقا یافته است.
وی آرشیو سوابق 80 ،90 ساله ثبت در اصفهان را از اقدام های سازمان ثبت اسناد و املاك عنوان كرد و گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیون برگ از پرونده های ثبتی استان، اسكن و سیستم ها به روز شده است.
تویسركانی تصریح كرد: همچنین در برخی از ادارات ما، ثبت گردش فیزیكی پرونده ها كه در گذشته مشكلات ایجاد می كرد، حذف شده است و این كار از طریق الكترونیكی انجام می شود.
رئیس سازمان ثبت و اسناد كشور افزود: همچنین در برخی از نواحی ثبت كه ساختمان مناسبی وجود نداشت، ساختمان جدید، احداث و زمینه خدمت رسانی به مردم بهتر و سریعتر شده است.
به گزارش ایرنا، احداث ساختمان مناطق ثبت اسناد و املاك شمال و شرق اصفهان با هزینه بالغ بر چهار میلیارد و ششصد میلیون تومان در مساحتی بالغ بر دو هزار و 793 مترمربع از سال 89 آغاز شد و در سالجاری به بهره برداری رسید.
این ساختمان در چهار طبقه احداث شده است كه دو اداره شمال و شرق اصفهان در آن فعال است و به مردم خدمات رسانی می كند.
در مراسم امروز، ساختمان جدید ادارات ثبت اسناد و املاك شمال و شرق اصفهان با حضور معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاك، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، رییس كل دادگستری و تعدادی از نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.
ماهیانه 23 هزار سند مالكیت در ادارات ثبت اسناد و املاك استان اصفهان صادر می شود.

8114/6027
۰ نفر