۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83034876
T T
۰ نفر

عارف: اصلاح طلبی نیازمند پوست اندازی است

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83034876
عارف: اصلاح طلبی نیازمند پوست اندازی است

تهران - ایرنا – رییس فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: جریان اصلاح‌طلبی باید به دنبال رویكرد جدیدی باشد و یك نوع پوست اندازی در این جریان نیاز است تا بهتر بتواند در خدمت انقلاب و مردم و پاسخ به مطالبات به حق آنها در همه زمینه‌ها باشد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی امید نامه، «محمدرضا عارف» در جمع فعالان طیف‌های مختلف دانشجویی تاكید كرد: برای مقابله با چالش‌های پیش رو نظام باید حاكمیت گفت وگوی ملی در همه سطوح و در میان نخبگان و جریانات سیاسی را پذیرفت.
وی افزود: مسئولیت سنگینی در این مورد بر عهده جریان اصلاح طلبی است و باید در این زمینه تلاش جدی توسط همه دلسوزان انقلاب انجام شود تا به راهكارهای اجماعی برای حل مشكلات و معضلات برسیم.
وی تصریح كرد: جریان اصلاح‌طلبی باید به دنبال رویكرد جدیدی باشد و یك نوع پوست اندازی در این جریان نیاز است تا بهتر بتواند در خدمت انقلاب و مردم عزیز كشورمان و پاسخ به مطالبات به حق آنها در همه زمینه‌ها باشد.
رییس فراكسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم اظهار داشت: امام حسین (ع) یك مصلح و آرمانخواه واقعی است و حركت اصلاحی ایشان جنبش عدالت خواهانه را در تاریخ زنده نگه داشت.
عارف، انقلاب اسلامی ایران را متاثر از عاشورا و یاد و خاطره آن توصیف كرد و افزود: استبدادستیزی، استعمار ستیزی، عدالت خواهی، آزادگی و آزادی خواهی نقش بسیار مهمی در انقلاب اسلامی ایران داشت و دانشجویان باید این مطالبه را از مسئولان و دست اندركان داشته باشند.
وی تشكل‌های دانشجویی را به حفظ سرمایه اجتماعی توصیه و تصریح كرد: بی انگیزگی آفت جنبش دانشجویی است؛ تشكل‌های دانشجویی نباید پاسخگوی عملكرد دولت ها باشند بلكه باید مطالبه‌گر باشند و از مسئولان كشور در همه قوا بخواهند پاسخگوی عملكردشان باشند.
رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از این مساله ابراز تاسف كرد كه دانشگاه ها در جایگاه اصلی خود قرار ندارند.
عارف نگاه نقادانه برای اصلاح وضع موجود را از خصلت‌های بارز تشكل‌های دانشجویی برشمرد و گفت: در این شرایط خاص و برای برون رفت از آن، دانشجویان و دانشگاهیان باید مسئولین را با نقد مشفقانه خود برای اصلاح امور و پاسخ به مطالبات بویژه در حوزه های اقتصادی و اجتماعی كمك كنند.
وی حضور مختلف تشكل‌های مختلف دانشجویی با گرایش‌های مختلف را برای دانشگاه فرصت دانست و از مسئولان خواست در ارائه مجوزهای قانونی برای فعالیت تشكل‌های دانشجویی با آنها همراهی داشته باشند و با همه تشكل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی صرفا بر اساس قانون عمل كنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این كه تشكل‌های دانشجویی نباید از مسیری كه آغاز كردند خسته شوند و باید مسئولیت‌پذیر باشند، به نگاه امام خمینی (ره) درباره فعالیت‌های سیاسی دانشجویان اشاره كرد و گفت: عدالت و پایبندی به ارزش‌ها از شاخصه‌های اصلی خط امام است.
عارف افزود: مردم در زمان پیروزی انقلاب اسلامی به خاطر ارزشها به سمت امام آمده بودند و كسانی كه پیرو خط امام هستند بدانند كه از ارزش ها نباید عدول كرد.
وی با یاددآوری فعالیت‌های هم نسلان خود در تشكل های دانشجویی قبل از انقلاب، تصریح كرد: یكی از ویژگی‌های اصلی فعالان دانشجویی مسلمان قبل از انقلاب پررنگ بودن فعالیتهای مذهبی بود.
عارف ادامه داد: بعد از انقلاب و بخصوص در دهه اخیر به دلیل اینكه تریبون‌ها عموما در اختیار جریان مخالف اصلاحات بود و تبلیغات سویی كه از طریق این تریبون‌ها صورت گرفت، شائبه بی تفاوتی جریان اصلاحات به فعالیت‌های مذهبی در بخش های متدین جامعه ایجاد شد در حالی كه اعتقاد، باور و پایبندی اصلاح‌طلبان به ارزش‌ها بیش از برخی مدعیان و صاحبان تریبون است.
وی با تقبیح سوءاستفاده از ارزش‌ها برای حذف رقیب ،تاكید كرد: به نام دین و ارزش ها، گزینش‌های كذایی راه انداخته بودند و افراد متدین و متخصص را از تصدی مسئولیت‌های مختلف محروم كردند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این كه برای تشكل‌های دانشجویی اثرگذاری در فضای دانشگاه و جامعه باید مهم باشد نه سر و صدا در فضای مجازی، اظهارداشت: یكی از چالش‌های پیش رو كشور كمبود منابع انسانی متخصص است.
رییس فراكسیون امید مجلس همچنین گفت: نسل اولی‌ها به دلیل این كه تصور می كردند همیشه در قدرت خواهند بود به دنبال كادر سازی نبودند و از تربیت نیروی انسانی متخصص غفلت شد به همین دلیل زمانی كه طرح ممنوعیت به كارگیری بازنشستگان تصویب شد عده‌ای نگران شدند كه با كمبود نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.
سیام**9314**1336