۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۳
کد خبر: 83035689
T T
۰ نفر
حذف نقاط پرتصادف خراسان شمالي 32.5 ميليارد ريال نياز دارد

بجنورد- ايرنا- رئيس اداره ايمني راه ها و حريم اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان شمالي گفت: براي حذف 10 نقطه جديد پرتصادف كه امسال در جاده هاي استان شناسايي و مصوب شده 32 ميليارد و 500 ميليون ريال نياز است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي اين اداره كل، علي پرتونيا با بيان اينكه در سال جاري 10 نقطه پرتصادف جديد در جاده هاي استان شناسايي و مصوب شده است اظهار داشت: سه نقطه از اين نقاط پرتصادف در جاده هاي شهرستان اسفراين و در حوزه استحفاظي شهرستان هاي بجنورد و شيروان چهار نقطه و در حوزه استحفاظي شهرستان هاي مانه و سملقان، جاجرم و گرمه هم هر كدام يك نقطه پرتصادف شناسايي و مصوب شده است.
پرتو نيا گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده اقدامات مربوط به آشكارسازي و آرام سازي در تمام اين 10 نقطه پرتصادف روزهاي آينده انجام مي شود.
رئيس اداره ايمني راه ها و حريم اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان شمالي افزود: در صورت تخصيص به موقع اعتبارات، حذف اين نقاط پرتصادف تا پايان سال جاري انجام مي شود و پيش از سفرهاي نوروزي اين نقاط پرتصادف برچيده خواهد شد.
طول راه هاي خراسان شمالي بدون احتساب راه هاي روستايي، يكهزار و 343 كيلومتر است كه 1,54 درصد از راه هاي كشور را به خود اختصاص داده است.
اكنون 166 كيلومتر بزرگراه، 432 كيلومتر راه اصلي و 745 كيلومتر راه فرعي در اين استان وجود دارد.
طول راه هاي روستايي استان هم چهار هزار و 654 كيلومتر است كه 3,6 درصد از راه هاي روستايي كشور را دارد و در رتبه 13 كشورهاي استان قرار گرفته است.
طول راه هاي شرياني استان 637 كيلومتر است كه 1,8 از راه هاي شرياني كشور را به خود اختصاص داده است.
7185/ 6042