۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۱
کد خبر: 83038372
T T
۰ نفر
امام حسين(ع) مظهر تمامي صفات پسنديده است

مشهد- ايرنا- امام جمعه اهل سنت تايباد گفت: همه مسلمانان در هر فرقه و مذهبي كه هستند به خاندان پيامبر اكرم(ص) ارادتي ويژه و در اين ميان باور دارند كه امام حسين(ع) مظهر تمامي صفات پسنديده است.

مولوي غلام نبي توكلي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: احياي دين اسلام و فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر از اهداف اصلي قيام امام حسين(ع) بود كه براي هميشه در تاريخ جاودانه خواهد ماند.
وي ادامه داد: ماه محرم بهترين فرصت براي تبيين فلسفه قيام عاشورا به جوانان است تا آنان به فلسفه واقعي قيام عاشورا كه همان احياي امر به معروف و نهي از منكر و زنده نگهداشتن دين اسلام است پي ببرند.
اين روحاني اهل سنت گفت: عاشورا يك واقعه مهم و تاثيرگذار در جهان اسلام است و هيچ جرياني نمي تواند مانع ادامه ترويج فرهنگ نهضت حسيني شود. واقعه عاشورا به دنيا ثابت كرد كه باطل همواره در جهان رسوا خواهد شد و اين حاميان دين خدا و طرفداران حق هستند كه ماندگار و ابدي خواهند بود.
وي افزود: قيام كربلا و عمق فداكاري امام حسين(ع)، اهل بيت و ياران باوفايش در دفاع از دين جدشان پيامبر اكرم(ص) و ايستادگي در مقابل ظلم و ستم يزيديان چنان درس آزادگي به بشر داد كه نه تنها مسلمانان بلكه آزاديخواهان جهان نيز آن را الگوي خود قرار داده اند.
مولوي توكلي ادامه داد: ابعاد گوناگون قيام كربلا و واقعه عاشورا آنچنان مهم و ارزشمند است كه اكنون پس از گذشت سده هاي طولاني از وقوع آن، اين رخداد همچنان زنده و پوياست و مسلمانان جهان آن را به عنوان الگوي كامل پاسداري از ارزشهاي اسلامي گرامي داشته و سرلوحه زندگي خويش قرار مي دهند.
تايباد در فاصله 225 كيلومتري جنوب شرقي مشهد قرار دارد.
7494/1858