۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83039603
T T
۰ نفر
عقب نشینی و كوتاه آمدن در برابر دشمن، هزینه سنگینی دارد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، هزینه دارد اما هزینه عقب نشینی و كوتاه آمدن در مقابل آنان به مراتب بیشتر و سنگین تر است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح زنجان كه همزمان با سراسر كشور، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برگزار شد افزود: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می شود اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.
وی اظهار داشت: دشمنان اسلام و ملت ایران، به هیچ اصول اخلاقی و بین المللی، پایبند نیستند و باید دست در دست یكدیگر و پشت سر امام مسلمین (مقام معظم رهبری)، شعار عاشورایی 'هیهات من الذله' را سر دهیم.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینكه، امروز نیروهای مسلح با انجام رژه، ندای مقاومت، استقلال و آزادیخواهی ملت ایران را سر می دهند، تاكید كرد: مردم زنجان نیز همگام با كشور، یكدل و یكصدا پشت سر رهبری تا آخرین نفس و قطره خون ایستاده اند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، با اشاره به اینكه الگوی ما در جنگ هشت ساله، 'عاشورا' بود، گفت: ایران در جنگ تحمیلی و نابرابر با درس گرفتن از عاشورا، موفق و سربلند بیرون آمد و امروز نیز دشمن با همه توان و با جنگ فرهنگی و رسانه ای، شبیخون فرهنگی، فشار اقتصادی و تبلیغات دروغین، به میدان آمده اما باید بداند راه ما همان راه سیدالشهدا است.
حجت الاسلام خاتمی به رشادت و دلاورمردیهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: هفته دفاع مقدس، یادآور و غرور آفرین بخش تاریخ حیات انقلاب اسلامی است كه رزمندگان اسلام و ملت ایران با مقاومت و ایستادگی توانستند به تمام دشمنان ازجمله ابرقدرت ها درسی فراموش نشدنی بدهند.
وی تصریح كرد: استكبار جهانی به سركردگی آمریكای جهانخوار، انتظار نداشت زنجیرهای اسارت كشور عزیز ایران كه به عنوان حیات خلوت آمریكا و رژیم جعلی اسراییل شده بود با این انقلاب الهی از هم گسسته شود و دم از استقلال بزند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، تمام معادلات و محاسبات دشمن به هم خورد و آنها كه درپی شكست انقلاب در همان ماه های نخست بودند نتوانستند به اهداف خود دست یافته و جلوی انقلاب را بگیرند كه به همین خاطر متوسل به ترفند و توطئه شده و در نهایت جنگ را بر ایران تحمیل كردند اما در این شرایط سخت، نیروهای مسلح و ملت ایران با رهنمون ها و هدایت های رهبر كبیر انقلاب، سر تعظیم در مقابل آنان فرود نیاورد و به زندگی ذلت بار و نكبت بار، تن در نداد.
به گزارش ایرنا، در این آیین نیروهای مسلح استان زنجان، توان، صلابت، اقتدار و آمادگی رزمی و دفاعی خود را برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی به نمایش گذاشتند.
6084/8068