۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲
کد خبر: 83039932
T T
۰ نفر
بيش از 2 هزار شغل پايدار اجتماع محور در سيستان فراهم مي شود

زاهدان - ايرنا - مدير كل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري سيستان و بلوچستان گفت: بيش از 2 هزار شغل پايدار در حوزه مشاغل خانگي بر پايه توانمندي و ظرفيت هاي مناطق روستايي در راستاي اجراي تفاهم نامه بين بنياد بركت و استانداري در شمال اين استان فراهم مي شود.

ماندانا زنگنه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در راستاي اجراي تفاهم نامه بين بنياد بركت و استانداري سيستان و بلوچستان زمينه ايجاد اين تعداد شغل پايدار در حوزه مشاغل خانگي با رويكرد طرح آسمان و سحاب بنياد بركت فراهم مي شود.
وي با اشاره به آغاز بكار 25 نفر تسهيل گر اقتصادي و اجتماعي طرح آسمان و سحاب بنياد بركت در پنج شهر شمالي سيستان و بلوچستان افزود: اين تسهيل گران محلي به علت آشنايي به مناطق هدف به عنوان بازوان اجرايي بنياد وظيفه آماده سازي و معرفي افراد جوياي شغل را براي ورود به بازار كار برعهده دارند.
مدير كل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري سيستان و بلوچستان ادامه داد: در اين طرح ها به هر متقاضي شغل براساس نوع طرح تا سقف 400 ميليون ريال تسهيلات با كارمزد چهار درصد و دوره تنفس چهار ماهه از سوي بانك عامل پرداخت خواهد شد.
زنگنه هدف از اجراي اين اقدام را ارتقاي سطح معيشت خانوارهاي روستايي و توسعه كسب و كار عنوان كرد و افزود: با توجه به اينكه جمعيت قابل توجه ساكن استان در مناطق روستايي بسر مي برند اجراي اين طرح ها ضمن محروميت زدايي و توانمندسازي اقتصادي و اشتغالزايي مانع از مهاجرت روستاييان نيز مي شود.
وي اظهار داشت: عمليات اجرايي طرح هاي اجتماع محور بنياد بركت با حضور فرمانداران پنج شهرستان منطقه سيستان، نمايندگان بنياد بركت و دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري و تسهيل گران اقتصادي و اجتماعي از هفته جاري آغاز مي شد.
مدير كل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري سيستان و بلوچستان گفت: انتظار مي رود با همكاري و مشاركت دستگاههاي اجرايي متولي با تسهيل گران براي شناسايي قابليت ها و استعدادهاي محلي زمينه ايجاد اشتغال و توسعه پايدار مناطق روستايي فراهم شود.
وي با بيان اينكه حدود 60 نفر تسهيل گر اقتصادي و اجتماعي سيستان و بلوچستان ماموريت شناسايي پتانسيل و معرفي افراد واجد شرايط در اين طرح ها را بر عهده دارند افزود: اين طرح ها تا پايان امسال در ديگر شهرهاي اين استان نيز اجرايي مي شود.
به گزارش ايرنا رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) و استاندار سيستان وبلوچستان 11 مرداد پارسال تفاهم نامه اي به ارزش 6 هزار و 100 ميليارد ريال در زمينه اجراي طرح هاي توانمندسازي اقتصادي، اشتغالزايي و محروميت زدايي اين استان امضا كردند.
7316**3213