۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۹
کد خبر: 83042768
T T
۰ نفر
بدهي شركت هاي شهرداري به صندوق كاركنان 26 ميليارد تومان است

تهران- ايرنا- روابط عمومي موسسه صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران اعلام كرد بدهي 17 شركت و سازمان هاي شهرداري تهران به اين صندوق تا پايان شهريور ماه 26 ميليارد و 300 ميليون تومان محاسبه شده است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي موسسه صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران، برغم وصول بخشي از مطالبات موسسه صندوق ذخيره از شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه، اين شركت با بيش از 13 ميليارد تومان همچنان بدهكارترين مجموعه به صندوق است.
براساس اين گزارش مطالبات معوق بازنشستگان از صندوق ذخيره تا كنون به 7 ميليارد و 100 ميليون تومان رسيده و در صورت وصول بخشي از مطالبات صندوق، تسويه كل معوقات بازنشستگان در صف كه 822 نفر بودند امكان پذير شده و علاوه بر اين پرداخت ديگر مطالبات اعضاء مانند سپرده مازاد پس انداز نيز به جريان مي افتاد.
همچنين تا پايان شهريورماه 39 ميليارد تومان از مطالبات معوق اعضاي صندوق ذخيره كاركنان از اين موسسه پرداخت شده و علاوه بر اين طي ماه هاي اخير و با پيگيري برخي از اعضاي شوراي شهر تهران، دفتر شهردار نيز به پيگيري وصول مطالبات صندوق از ديگر سازمان ها ورود كرد كه منجر به وصول بخشي از مطالبات شد، در عين حال رقم بدهي سازمان ها رو به افزايش بوده و از 20 ميليارد تومان در تيرماه به 26 ميليارد تومان در پايان شهريور رسيده است.
براساس اساسنامه صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران، هر ماه 3 درصد از حقوق كاركنان شهرداري و مجموعه هاي وابسته كسر و به حساب صندوق ذخيره واريز مي شود، تا در موعد بازنشستگي با ارزش افزوده ايجاد شده به اعضا بازگردانده شود، اما هم اكنون بسياري از دستگاه هاي مربوطه در واريز اين سهم به حساب صندوق تأخير دارند.

تهرام/9353//1348
۰ نفر