۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۴
کد خبر: 83042780
T T
۰ نفر
ساكنان جولان اشغالي خواستار بازگشايي گذرگاه قنيطره شدند

دمشق- ايرنا- ساكنان جولان اشغالي از سازمان هاي بين المللي خواستند با فشار بر صهيونيست ها اين رژيم را به بازگشايي گذرگاه قنيطره براي ارتباط با خويشاوندان خود در سوريه وادار كنند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) گزارش داد: ساكنان جولان اشغالي در بيانيه اي از سازمان هاي بين المللي و نهادهاي حقوقي خواستند هرچه سريعتر مقدمات فعاليت نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل در جولان اشغالي فراهم و بر رژيم صهيونيستي فشار وارد كنند تا معبر مرزي قنيطره با جولان اشغالي باز شود.
آن ها اعلام كردند كه باز شدن اين معبر سبب مي شود كه ساكنان روستاهاي اشغالي مجدل الشمس، بقعاثا، مسعده و عين قنيه بتوانند محصولات كشاورزي خود به ويژه در فصل برداشت سيب مانند دوران پيش از بحران به بازارهاي سوريه روانه كنند.
در اين بيانيه آمده است كه بازگشايي گذرگاه قنيطره عامل جاري شدن زندگي و تقويت پايداري ساكنان جولان اشغالي و تمسك آن ها به سرزمين خود و شكست قيد و بندهاي ايجاد شده توسط اشغالگران در زندگي آن هاست.
آن ها تاكيد كردند كه اشغالگران به طور عمدي گذرگاه جولان اشغالي كه تنها مسير ساكنان جولان با اقوام خود است را بسته اند تا از فروش محصول كشاورزي جولان در بازار سوريه و ادامه تحصيل دانشجويان اين منطقه در دانشگاه هاي كشور خود جلوگيري كنند.
بلندي هاي جولان٬ منطقه اي كوهستاني است كه در جنوب غربي ترين بخش خاك سوريه واقع شده و از نظر تقسيمات اداري از توابع استان قنيطره سوريه است. اين منطقه تنها 70 كيلومتر از شهر دمشق فاصله دارد.
رژيم صهيونيستي در جنگ شش روزه در سال 1967 بخش بزرگي از بلندي هاي جولان را كه متعلق به سوريه است٬ به اشغال خود در آورد.
خاورم**8005*1049