۳ مهر ۱۳۹۷، ۸:۵۸
کد خبر: 83043231
T T
۰ نفر
رسانه ها مردم را با الزامات پدافند غيرعامل آشنا كنند

قزوين - ايرنا - مديركل پدافند غيرعامل استانداري قزوين گفت: رسانه ها بايد مردم را با الزامات پدافند غيرعامل و اهميت اين موضوع آشنا كنند.

به گزارش ايرنا، محمد افشار روز سه شنبه در ديدار با رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) استان قزوين افزود: پدافندغيرعامل اگرچه قدمتي به ميزان عمر بشر دارد اما با گذشت زمان و تجهيز انسان ها به علم و فناوري شيوه تهديدها و نحوه برخورد با آنها نيز تغيير يافته است.
اين مسئول با بيان اينكه بايد در حوزه پدافند غيرعامل روزآمد باشيم تا تهديدات را شناسايي و با آنها مقابله كنيم، گفت: امروز تهديدات دشمن ديگر به مسايل نظامي محدود نيست و انواع جديدي از تهديد مطرح است كه بايد جامعه به خوبي با آنها آشنا شوند.
وي با بيان اينكه حوزه سايبر بيشترين تهديدات حوزه پدافند غيرعامل را تشكيل مي دهد، گفت: تهديد در اين حوزه هر روز در حال افزايش است و بايد مراقبت هاي لازم چه در سطح تشكيلات و نهادهاي اداري و چه در سطح اجتماع را براي مقابله با هجوم دشمن در اين عرصه داشته باشيم.
مديركل پدافند غيرعامل استانداري قزوين ادامه داد: اگر مراقبت هاي لازم را در اين عرصه نداشته و به موضوع پدافند غيرعامل و ايمن سازي بي توجه باشيم، زيرساخت هاي فيزيكي و كالبدي و همچنين اجتماعي و فرهنگي كشور با آسيب و تهديد جدي روبرو خواهند بود.
اين مسئول همچنين گفت: بايد پدافند غير عامل را به عنوان يك يك سياست دفاعي مستمر در دستور كار قرار دهيم تا تهديدات دشمنان كاهش يافته و قدرت بازدارندگي مان افزايش يابد.
وي با اشاره به نوپا بودن تشكيلات اداري و سازماني پدافندغيرعامل،اظهار داشت: در ابتداي فعاليت خود آموزش در اين حوزه به مديران را در اولويت كاري قرار داديم و با تحقق اين موضوع به دنبال آموزش همگاني هستيم.
اين مسئول گفت: با اقدامات آموزشي انجام شده، توجه به پدافند غيرعامل در سطح دستگاه هاي اجرايي مورد توجه قرار گرفته است اما هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب و ايده آل فاصله داريم.
علي حيدر شاه حسيني، رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) قزوين نيز در اين ديدار با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازي و اطلاع رساني امور به جامعه، گفت: ايرنا در ترويج فرهنگ پدافند غيرعامل و آشناسازي مردم با اين موضوع تلاش مي كند.
پدافند عيرعامل به مجموعه اقدامات غيرنظامي اطلاق مي شود كه به كارگيري آن موجب افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري، تداوم فعاليت هاي ضروري، ارتقاي پايداري ملي و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدات و اقدامات نظامي دشمن مي شود.
3013