اسماعیل شاه محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعویض خودروهای فرسوده یكی از دغدغه های رانندگان تاكسی در سطح شهرری است كه برای نوسازی آن باید چاره جویی شود.
وی عنوان كرد: سامانه ویژه ای برای ثبت نام تاكسی های متقاضی نوسازی در نظر گرفته شده بود كه متاسفانه این سامانه مسدود و تاكسیران ها قادر به ثبت نام نیستند.
شاه محمدی افزود: استهلاك و فرسودگی تاكسی با وجود فعالیت زیاد نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و تاكسی ها بر اساس نیاز هر 10 سال یك بار تعویض می شوند.
مدیر تاكسیرانی منطقه 20 (شهرری) در ادامه به مشكلات این قشر اشاره كرد و افزود: در گذشته، بیمه مهمترین دغدغه رانندگان تاكسی در این شهرستان محسوب می شد، ولی هم اكنون تمامی رانندگان تاكسی در این شهرستان زیر چتر بیمه قرار دارند.
وی با اشاره به اینكه روزانه 30 تا 35 هزار مسافر در شهرری توسط تاكسیرانی جابجا می شود، یادآور شد: پایانه های جوانمرد قصاب، شهرری و زكریای رازی در دارای بیشترین حجم جابجایی مسافر است.
شاه محمدی با بیان اینكه 39 خط تاكسی در شهرری مستقر است، اظهار داشت: بازرسان گشت های تاكسیرانی به صورت شبانه روز فعال هستند و در صورت هر نوع تخلف با راننده خاطی برخورد خواهد شد.
وی گفت: با توجه به اینكه شهرری خارج از محدوده طرح ترافیك و طرح زوج و فرد قرار دارد، همین مساله موجب حضور مسافربران شخصی شده كه معضلات جدی را برای رانندگان تاكسی ایجاد كرده اند و رفع این معضل نیازمند همكاری جدی پلیس راهور و نیروی انتظامی است.
شهرستان ری (به مركزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یك میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده كه دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، كهریزك، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مركزی، كهریزك، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
/6003/1970
شهرری - ایرنا - مدیر تاكسیرانی منطقه 20 تهران گفت: 700 دستگاه تاكسی در این شهرستان ری فعال هستند كه 20 درصد آن فرسوده و نیازمند نوسازی است.